Verden
Mike tager prepping til nye højder: Har go-taske med til og fra arbejde
Mike er 40 år og går under navnet UKUrbanPrepper på YouTube.
Forestil dig, at du pakker til arbejde, men i stedet for laptop og madpakke, så tager du også et fuldt overlevelseskit, sølvmønter og 48 timers nødrationer med.
Mød Mike. Far til fem. Elbil-ejer. Og måske den mest organiserede mand i hele Storbritannien, når det gælder at være forberedt.
Pendlerlivet som øvelse i dommedagslogistik
Mike er 40 år og går under navnet UKUrbanPrepper på YouTube.
Hans daglige pendling er alt andet end standard. 130 kilometer tværs over Penninerne, hver vej. Og han tager ikke nogen chancer.
I bagagerummet ligger der altid en “get home bag”, fyldt til randen med nok udstyr til at klare sig i naturen i mindst to døgn.
“Jeg har en ‘kom-hjem-taske’, som altid er i bilen. Mange preppere tænker: ‘Jeg tager bare tasken og overlever i vildmarken.’ Men de har aldrig gået 6 meter,” siger han.
Mike har selv gået 145 km med sit fulde kit fra Burnley til Sunderland, og samlede undervejs omkring 17.500 kroner ind til British Heart Foundation.
Selvom han bor i et almindeligt hus, betaler regninger og kører på el, så afsætter han cirka 5% af sin budget til prepping. Og det stopper ikke med rationspakker og termotæpper.
Læs også:
Når elbilen dør, og internettet ryger – Mike er klar
Mike frygter ikke bare flade dæk eller snestorme. Han tænker i EMP’er. Jep. Elektromagnetiske pulser.
Den slags, der potentielt kan slå al elektronik ud i hele området, inklusiv hans elbil.
“EMP er altid worst case scenario. Og fjolset her har en elbil. Så hvis den går ned, skal jeg kunne komme hjem,” siger han og tilføjer, at hans partner ikke er prepper, “men hun ved, at hvis noget sker, så låser hun døren og venter på, at jeg finder hjem.”
Hans taske indeholder alt fra tændstål og vandfiltre til sølv som byttemiddel.
“Jeg er begyndt at samle lidt sølv. Det holder altid nogenlunde sin værdi. Modsat din bankkonto, hvis den pludselig lukkes i morgen,” forklarer han.
Han har også to stop på sin rute, hvor han kan “re-supply” via netværk han har opbygget.
Læs også: