Gear
Messi skifter fra Samsung til Huawei.
Og scorer kassen på det. Selvfølgelig.
Verdens bedste fodboldspiller, Lionel Messi, er en ombejlet herre i forhold til sponsorater. De store mærker kæmper om at få deres produkter blåstemplet af store personligheder, og Messi er ingen undtagelse.
Den lille argentiner har således tidligere været under sponsorat af både BlackBerry og Samsung, men nu har han altså overgivet sig til kinesiske Huawei.
”Vi er stolte over at kunne annoncere et partnerskab med et ekstraordinært individ, som inspirerer folk over hele kloden til at forfølge deres drømme,” siger Marie Dam Feldborg, Marketing Manager for Huawei Danmark og fortsætter: ”Lionel Messi symboliserer præcis de egenskaber, som Huawei står for. Selv hvis dine omgivelser tvivler på dig, så skal du holde fast i troen på, at dine drømme kan lade sig gøre. Det er det vi mener hos Huawei, når vi siger: Make it possible”.
I slutningen af 2015 præsenterede Huawei også fodboldspilleren Robert Lewandowski som ambassadør. Med Messi ombord kommer der således endnu en af fodboldens verdensstjerner ind i Huaweifamilien. Begge med det tilfælles, at de har kæmpet mod hårde odds for at nå til der, hvor de er i dag.
”Du bliver nødt til at kæmpe for at nå din drøm. Du skal være villig til at ofre og gå ’all in’, og altid kigge fremad mod at opnå storhed. Den dag du tror, at der ikke længere kan laves forbedringer, bliver du nødt til at arbejde på at nå nye mål,” siger Lionel Messi.
Det er ikke en gratis omgang for kineserne, der efter sigende må betale mellem fem og seks millioner euro om året, mens aftalen løber. All in.
Soccer money talks.