Connery

Med 1538 hestekræfter har Xiaomi sat sig for at banke Porsche Taycan af førerpladsen på Nürburgring

Xiaomi SU7 er et bæst af en ellert

Xiaomi er nok bedst kendt for deres smartphones, men den kinesiske producent har også et enormt kartotek af forskellig elektronik, og deres seneste store satsning er på området for elbiler. Virksomheden har erklæret at de vil være blandt de mest solgte elbilsmærker i verden i løbet af 20 år. 

For at forsøge at overbevise resten af verden om, at de som ny EV-spiller overhovedet har en chance, har man søsat det vilde prototype-projekt; Xiaomi SU7. 

Der er ikke meget tvivl om at Xiaomis prototype er bygget til at imponere. Under det aerodynamiske og aggressive karrosseri gemmer SU7 Ultra på Xiaomis nyudviklede HyperEngine V8s elektriske motorsystem. Systemet består af tre motorer – to V8s og én V6s – som resulterer i en samlet effekt, der overgår selv den berømte Bugatti Chiron. Med en topfart på 350 km/t og evnen til at accelerere fra 0-100 km/t på kun 1,97 sekunder, er SU7 Ultra intet mindre end en kraftmaskine i hvert fald på papiret.

Batteripakken i SU7 er markant anderledes end den vi kender fra elbilerne på markedet i dag. Den understøtter en 897V opladningsarkitektur. Det betyder at batteriet kan oplades på under 12 minutter fra den rette ladestander. Batteriet bruger jernfosfat (LFP) kemi, som er både sikrere og mere bæredygtigt end traditionelle lithium-ion batterier.

Xiaomi har sat sig det ambitiøse mål at slå Nürburgring-rekorden for fire-dørs elektriske sedans, som i øjeblikket holdes af Porsche Taycan Turbo GT. 

Til den mission, er man i gang med at versionere en bil der har fået navnet Xiaomi SU7 Ultra. Den adskiller sig fra standardmodellen med en række aerodynamiske forbedringer - herunder en massiv kulfiberspoiler der genererer 2145 kilo downforce... Vi er spændte på at følge udviklingen!

ANNONCE
Xiaomi SU7 Ultra
?si=ARzLHljy76hZZOu1
Del

Seneste nyt