Motor
Maserati bliver elektrisk: Mød Grecale
Den første elbil fra Maserati er en SUV
Maserati er vel nok synonymt med en sprød skrattende motorlyd og masser af benzindampe, men selv i Modena bliver der arbejdet på EV-biler, og Maserati Grecale markerer den første elbil fra mærket.
Grecale er dog ikke kun en elbil, SUV-modellen lanceres nemlig i fire forskellige grundvarianter: To mild-hybrider, en rendyrket V6-benziner og en 100% elektrisk model.
Maserati Grecale GT og Modena, mildhybriderne, bygger begge på 4-cylindrede benzinmotorer med mildhybrid-teknologi. GT leverer 300 hestekræfter mens Modena byder på 330 heste.
Maserati Grecale Trofeo er til de rendyrkede benzinhoveder: Her udstyres SUV'en med en 3-liters V6-motor med 530 hestekræfter.
Den elektriske model, som står for Maseratis største overskrifter for modellen hedder Grecale Folgore. Det er en elektrisk bil baseret på 400-Volt teknologi, der klarer 0-100 km/t på 3,8 sekunder.
Den helt elektriske model er dog først klar fra fabrikkens side om "et års tid", altså i 2023.
I mellemtiden er Maserati allerede klar til at sende GT, Modena og Trofeo-varianterne på gaden nu.
Maserati Grecale