Maggie [Anmeldelse]

Arnold er tilbage i et fremragende og anderledes zombie drama.

Maggie - Trailer
 Lionsgate - Maggie [Anmeldelse] Lionsgate

I en sal på hospitalet

Der er udbrudt en verdensomspændende epidemi, der gør mennesker og dyr til zombie-agtige væsner. Teenageren Maggie (Abigail Breslin) er en af de uheldige, der er blevet smittet med den uhelbredelige virus, hvilket selvsagt vender op og ned på hendes liv. For selvom Maggies krop langsomt nedbrydes af virussen og hun en dag uundgåeligt vil få lyst til at æde sin familie, er Maggie stadig blot en ung pige med drømme, følelser, tanker og en familie der elsker hende. Ifølge loven skal alle smittebærere være i karantæne for at undgå, at virussen spreder sig yderligere, men dette vælger faderen Wade Vogel (Arnold Schwarzenegger) at trodse og han tager derfor sin datter ud af hospitalet og hjem hos familien, for at beskytte hende og give hende en værdig død.

Hvor de hvide senge står

Det er en hård tid for den lille familie, for Wade kæmper med at affinde sig med, at han givetvis er nødt til, at slå sin datter ihjel en dag, når virussen for alvor tager over og Maggie selv må indse, at hendes dage er ved at være talte og hun snart må tage afsked med sine venner og familie.

Lå en lille brystsvag pige

Når man hører ordene ”Arnold” og ”zombier” i samme sætning, forestiller man sig straks Arnie, der slagter zombier med et maskingevær på hver arm, men Maggie er en meget atypisk Arnold film. Her er nemlig ingen maskingeværer, ingen oneliners og næsten ingen zombier. Faktisk er filmen et forholdsvis lavmælt drama, der i princippet lige så godt kunne handle om Cancer, H.I.V. Ebola eller Fugleinfluenza for den sags skyld.

Syg og bleg med gyldent hår

Det lyder måske en anelse kedeligt, men det er det bestemt ikke. Man skal bare vide, hvad man går ind til. Filmen er utrolig stemningsfyldt, flot filmet, velfortalt og velspillet. Det klæder faktisk den aldrende Arnold, at spille den knugede og desperate far, en karakter af kød og blod, med ægte, relaterbare følelser. En mand i sit livs dilemma, uden nogen anden udvej end døden.

Drengerøvsfaktor: 40%

Original titel: Maggie

Instruktør: Henry Hobson