Gaming
Lord of the Rings: Gollum sniger sig ud med nye gameplay-klip
Is this the precious we’re looking for?
Vi lever stadig i en tid, hvor man skal være meget opmærksom på, hvor meget man lader sig rive med af trailers fra spil – en disciplin der med tiden er blevet en smule sværere at gennemskue, da vi både ser trailere der er totalt gennempolerede og cinematiske
Sådan var det ikke for 10 eller 20 år siden, hvor alle spil fik en mere eller mindre fantastisk trailer – og man aldrig var i tvivl om, at gameplayet ikke ville være i nærheden af traileren.
Nu ser vi oftere trailere, der for at give en mere realistisk fornemmelse af spillet, er kreeret med selv spilmotoren. Det kan vi takke væsentlige forbedringer i hardware og grafik for – men det betyder også at man skal være mere på vagt – for er det den ene eller anden type trailer, der bliver sendt ud for at skabe opmærksomhed om et kommende spil.
Det kommende spil Lord of the Rings: Gollum, blev annonceret for et års tid siden til PS5, og er siden da blevet udskudt – med en nu planlagt udgivelse i oktober 2021, på både PC, Xbox, PS4 og PS5
De første klip fra spillet har vist skridt, der lignede in-game genererede trailere (men uden at nævne det) og udsigten til et nyt spil i det velkendte Tolkien-univers skabte begejstring verden over – også her.
The Lord of the Rings: Gollum – A Unique Promise
Nu har udviklerne delt et en video, der viser hvor langt de er kommet med spillet, under titlen 'A Unique Promise… Og det ser ikke super lovende ud i min optik.
Det er selvfølgelig værd at bemærke, at udviklerne har plastret videoen til med mærkatet 'Pre-alpha gameplay footage', for ligesom at understrege, at det ikke er det færdige produkt der vises frem. Men oh boy, der ser ud til at være langt til målstregen.
Gameplay-mæssigt er spillet blevet beskrevet som et stealth-agtigt actionspil, hvor man i karakter som Gollum, bliver sendt på en mission i Middle Earth. I det der vises frem, ligner spillet mest af alt en slags Uncharted/Tomb Raider – Gollum-edition, med en grafisk stil, der mest af alt minder om noget, man kunne forvente fra et spil i 2011 – og ikke 2021.
Hvilket bringer mig til følgende spørgsmål? Hvor meget føler jeg egentlig for et spil, der sætter mig i førersædet på en karakter, som jeg aldrig har haft en trang til at styre – hvor interessant en litterær opfindelse han så er – og hvor meget har jeg lyst til at spille et helt spil, der sætter gameplay-stilen Stealth' i førersædet – igen?