Connery

Land Rover vender tilbage med ny udgave af den legendariske Defender

Offroad-legenden er klar til at indtage det 21. århundrede

Efter at være udfaset af modelprogrammet i 2016, gør Land Rover Defender nu retur i 2020.

Defender-navnet er nærmest synonym med O.G. offroader, og det er da en arv på 7 årtiers bilproduktion, den nye model skal løfte. 

Den nye model er i følge Land Rover en genopfindelse af Defenderen - en variant der passer til det 21. århundrede. 

Designet er umidkendeligt Land Rover, og selvom den på en gang både er elegant og ret luksuriøs i udseendet, har den også nogle onde detlajer, der løfter den til at være meget mere end en konebil fra whiskybæltet. 


Den originale Defenders minimalistiske personlighed er udnyttet i kabinen, hvor strukturelementer og fastgørelser, der normalt ikke er synlige, er blotlagt med fokus på enkelhed og praktiske egenskaber.

ANNONCE
Ny og gammel Defender - Land Rover vender tilbage med ny udgave af den legendariske Defender Ny og gammel Defender

Gerry McGovern, Chief Design Officer, Land Rover, udtalter: “Den nye Defender respekterer sin fortid, men er ikke bundet af den. Dette er en ny Defender til en ny tidsalder. Dens unikke personlighed fremhæves af dens markante silhuet og optimale proportioner, som både gør den yderst attraktiv og meget kapabel - en visuelt betagende 4x5, hvis design og tekniske perfektion er kompromisløs.”

Defender 110 fem, seks eller 5+2 sæder med et bagagerum bag ved anden sæderække på op til 1.075 liter og helt op til 2.380 liter med nedfældet anden sæderække. Defender 90 får plads til seks personer i et køretøj, hvis længde svarer til en kompakt familie-hatchback.

ANNONCE
Land Rover vender tilbage med ny udgave af den legendariske Defender

Under testfasen er prototypemodeller blevet testkørt i nogle af de mest barske områder i verden - lige fra -40 graders kulde i Arktis til 50 graders varme ørkener - og i højder på op til 3 kilometer i Rocky Mountains. 

Den nye Defender får permanent firehjulstræk, totrins automatgear, midterdifferentiale og et aktivt spærrediffereniale på bagakslen. 

Frihøjden er 281 mm, og bilen kan klare tilkørselsvinkler på 38 grader - afkørselsvinkler på 40 grader!

Modelprogrammet spænder over en række benzinmoterer, diselmotorer og en plug-in hybrid. 

Samlet set sikrer en maksimal last på op til 900 kg, en statisk taglast på op til 300 kg, en dynamisk taglast på 168 kg, en trækevne på 3.500 kg og en vadedybde på op til 900 mm, at den nye Defender er den ultimative 4x4 til nye eventyr - fortæller Land Rover. 

ANNONCE
Introduktion af den nye Defender
Del

Seneste nyt

Annonce