Herretøj og mode
Kan du ikke få nok af NBA-logoer? Tommy Jeans har din ryg
National Basketball Association laver slam-dunk i nyt samarbejde med Tommy Hilfiger
Tommy Jeans kan ikke få nok af halvfemserne, og det er de i øvrigt ikke alene om.
Et nyt limiteret samarbejde, en capsule collection, dykker ned i et logo, der måske nok er mere kendt verden over, end reglerne for den sportsgren det repræsenterer: Nemlig Basketball.
Med inspiration fra basketballs allestedsværende energi, indeholder kollektion afslappede silhuetter med NBA-team logo print. Set med fleece hoodies, sweatpants, t-shirts og shorts kan mikses og matches eller bruges under en statement bomberjakke og jeans til kvinder. Kollektionen er designet til alle dem, som omfavner livsstilen og energien, der omgiver spillet.
Kollektionen dykker bredt ned i NBA's liga, men særligt The Lakers og Chicago Bulls ser ud til at have fået en særligt fremtrædende plads blandt resten.
Grundlæggeren Tommy Hilfigers særlige tilhørsforhold til basketball og gadekulturen begyndte i 90'erne, da flere kendte blev opmærksomme på brandet. Mange af disse havde nære relationer til NBA og andre sportsgrene.
Eftertragtede Tommy Hilfiger designs definerede tidens stil, og de blev ofte set på banen – fra professionelle arenaer til sportsstævner på gaden. Sport har altid været en vigtig del af Hilfigers vision for brandet og nogle af de seneste samarbejder inkluderer den international tennisspiller Rafael Nadal og Formel 1TM køreren Lewis Hamilton.