Jumanji: Welcome to the Jungle [Anmeldelse]

Jumanji: The Video game

Jumanji: Welcome to the Jungle - Trailer
United International Pictures - Jumanji: Welcome to the Jungle [Anmeldelse] United International Pictures

Breakfast Club much?

Da den splejsede nørd Spencer (Alex Wolff), den muskuløse quarterback Fridge (Ser'Darius Blain), den selvoptagede selfie-dronning Bethany (Madison Iseman) og den introverte emo Martha (Morgan Turner) får eftersidning en sen eftermiddag, opdager de et mystisk videospil, der kalder på dem med jungletrommer fra skolens lagerrum. Knap nok har de valgt deres karakterer, før spillet suger dem ind i spillet, en efter en. Herinde omdannes de til deres karakterer, således bliver Spencer til den modige opdagelsesrejsende Dr. Smolder Bravestone (Dwayne Johnson), Fridge bliver til zoologen Moose Finbar (Kevin Hart), Martha omdannes til den sexede Ruby Roundhouse (Karen Gillan) og smukke Bethany bliver til den overvægtige videnskabsmand Professor Sheldon Oberon (Jack Black).

Romancing the Stone

Som et hvert andet videospil må karaktererne overleve diverse baner og forhindringer og bekæmpe den onde boss, i dette tilfælde Bravestones gamle ven JohnVan Pelt (Bobby Cannavale), der har stjålet en kraftfuld sten fra Jumanji’s jaguarstatue. Målet med spillet er nemlig at returnere stenen og genskabe balancen i Jumanji, så teenagerne kan slippe ud af spillet igen.

Version 1.0

Den første Jumanji film kom i 1996 og havde bl.a. Robin Williams og Kirsten Dunst i hovedrollerne. Den var baseret på børnebogen af Chris Van Allsburg. I filmen kom spillet til live i den virkelige verden, men i denne nye film er det lige omvendt og det gør en kæmpe forskel.

Version 2.0

Hvor den første film godt kunne føles lidt langtrukken og var plaget af dårlige computereffekter, er det lige omvendt med Welcome to the Jungle. Her er der fart over feltet fra start til slut. Hele castet fungerer uovertruffent i rollerne som de karikerede videospilsfigurer og humoren er også i top. Welcome to the Jungle er med andre ord en skamløst underholdende rutsjebanetur ind i videospillets fortryllende verden og på den måde er filmen måske altså den første vellykkede videospilfilm?

Drengerøvsfaktor: ’96 %

Original titel: Jumanji: Welcome to the Jungle

Instruktør: Jake Kasdan