å søndag går det igen løs med Super Bowl – en aften fyldt med sport, musik, show og ikke mindst svinedyre reklamer. Blandt årets mest ventede reklameindslag er en ny Dunkin’ Donuts-kampagne, hvor Jeremy Strong slår sig sammen med Ben og Casey Affleck i en komisk parodi på sin egen skuespilmetode.
Læs også: Forskere forbløffede: Delfiner kommunikerer via urin i bizart nyt fænomen
Affleck-brødrene vender tilbage i donut-form
Sidste år blev The Dunkings en af Super Bowls mest omtalte reklamer, hvor Ben Affleck, Matt Damon og Tom Brady forsøgte at bryde ind i musikbranchen – iført orange tracksuits og med store ambitioner om at medvirke på Jennifer Lopez’ album.
I år er Ben Affleck tilbage som Dunkin’s frontfigur, men denne gang har han sin bror Casey Affleck og Oscar-nominerede Jeremy Strong med sig.
En kort version af reklamen er allerede ude under titlen The Bean Method – en reference til Strongs metodeprægede skuespilteknik. I klippet ser vi Affleck-brødrene banke på døren til Strongs omklædningsrum, hvor Casey bemærker:
“Jeremy er en method-actor, han kommer ikke ud, før han er klar.”
Da de træder ind, finder de Strong siddende i en kæmpe Dunkin’-tønde fyldt med kaffebønner, totalt opslugt af sin rolle. Casey kigger skeptisk på Ben og hvisker:
“Vi skulle have betalt Matt.”
En selvironisk Jeremy Strong
Strongs kompromisløse tilgang til skuespil, især hans intense forberedelse til rollen som Kendall Roy i Succession, har ofte været genstand for debat – og til tider latterliggørelse. At se ham tage tykt pis på sig selv i denne reklame er en sjælden, men forfriskende side af skuespilleren.
Han har tidligere talt om sin metode under en Soundvenue-førpremiere på The Apprentice, som han er Oscar-nomineret for i år.
Super Bowl byder også på store trailers
Udover reklamerne er årets Super Bowl også en stor begivenhed for filmfans. Der forventes nye trailers til blandt andet Mission: Impossible – The Final Reckoning, Jurassic World Rebirth, The Fantastic Four: First Steps og live-action-genindspilningen af How to Train Your Dragon.
Pauseunderholdningen leveres af Kendrick Lamar, der netop har vundet fem Grammy-priser.
Med Affleck-brødrene og en selvironisk Jeremy Strong i front ser Dunkin’s nye reklame ud til at blive et af Super Bowls store samtaleemner.