Connery

Jacobsen lancerer nye etiketter, som skal guide dig til den rigtige specialøl

Farvekoder, der matcher med dine præferencer.

Selvom Jacobsen-øl allerede har et ret stort blikfang i dit lokale supermarked, så vil de efter 14 år med den samme etiket nu lancere nye etiketter.

 Det nye design er en del af et større skift hos Jacobsen, som er blevet til i et samarbejde mellem Husbryggeriet Jacobsen og Carlsberg Laboratorium.

Det er en jungle at finde rundt i special-afdelingen, og de nye etiketter skal hjælpe med at skille øllene ud. 

"Vi smagte alle Jacobsen brews og så lavede vi et sensorisk map, hvor vi kortlagde smagen – og smagsforskellene af øllene. Herefter testede vi med vores ekspertpanel, hvilke farver der er associeret med de forskellige brews og brugte disse farver i etiketdesignet for også at signalere brew flavours i det visuelle design", forklarer Sidsel Jensen, der er Senior Sensory Manager på Carlsberg Laboratorium i Valby.

De farver, der pryder Jacobsen øllene er blandt andet grøn, rød, sort, mørkeblå, brun og gul. De symboliserer smagene.

Hvor grøn afkodes som duft og smag af humle, græs, lime og stikkelsbær, vil brun for eksempel opfattes som karamel, chokolade, nødder, kaffe, tørrede frugter eller rugbrødssmag.

Så næste gang, du er på jagt efter øl til julefrokosten, weekenden eller bare fredagens menu - så lad designet, farverne og de sensoriske udtryk guide dig!

ANNONCE
Del

Seneste nyt

Annonce