Karriere

Iværksætter: Tips til at skabe et mere professionelt udtryk udadtil

Iværksætter: Tips til at skabe et mere professionelt udtryk udadtil
Af Connery.dk 6. juli 2020
Denne artikel er sponsoreret

Iværksætteri er mere trendy end nogensinde før, hvilket skyldes flere ting. Blandt andet er Tv-programmet Løvens Hule en af de helt store årsager til, at flere springer ud i livet som selvstændig. Samtidig er det i dag nemmere at starte virksomhed end nogensinde før.

Fordi der starter så mange nye virksomheder hele tiden, er det blevet sværere for den enkelte iværksætter at gøre deres forretning til en succes. Det er kun de absolut bedste, der overlever de første år og kommer ud på den anden side med en rentabel og sund forretning.

Er du midt i opstarten af en virksomhed, eller har du allerede en iværksættervirksomhed, så er det altså med at stramme an og virkelig differentiere dig fra dine konkurrenter. Og det kan du blandt andet gøre ved at skabe et mere professionelt udtryk omkring dit brand og din virksomhed.

Læs med i artiklen her, hvor vi giver dig tips til, hvordan du gør netop det.

 

Få produceret kvalitetsvideoer til din virksomhed

Langt de fleste iværksættere bruger sociale medier og internettet som deres primære markedsføringskanaler. Det giver god mening, da det både er nemt og billigt at komme i gang med at markedsføre sig online, ligesom at det også er nemmere at konvertere kunder, hvis man kan sende dem direkte ind på en hjemmeside.

Men det er slut med de dage, hvor tekstopslag var nok på sociale medier. Selv billedopslag er ved at være ude, for folk vil i stigende grad helst se videoopslag. Sørg derfor for, at du har nogle kvalitetsvideoer omkring din virksomhed, som er målrettet til brug på sociale medier og på din hjemmeside.

Uanset om du bor i København, Aarhus, eller om du er på udkig efter videoproduktion i Aalborg, så er der rigeligt med muligheder for at få produceret professionelle videoer rundt omkring i landet.

Kilde: Rahbek Media – videoproduktion Aalborg

 

Fortæl mere om din virksomhed med en profilvideo

Når du har lokket folk ind på din Facebook-side eller måske på dit website, så vil de sandsynligvis gerne vide mere om din virksomhed. Og som vi alle sammen ved, så siger et billede og ikke mindst en video mere end 1.000 ord, hvorfor det er en oplagt idé at få produceret en profilvideo.

En velproduceret video ser professionel ud, ligesom den også kan få din virksomhed til at virke større og mere erfaren, end den måske i virkeligheden er. Det handler ikke om at snyde forbrugeren, men om at give dem et indtryk af, at din virksomhed er lige så kvalificeret til at sælge et produkt eller yde en service som enhver anden – eller måske bedre.

Samtidig er en profilvideo, hvor du effektivt kommunikerer et budskab omkring din virksomhed en oplagt måde, hvorpå du kan opnå højere engagement fra dine følgere. Folk vil hellere se videoer end at læse et langt tekstopslag. Og den bedste måde at få kunder på er trods alt ved at give dem det, som de gerne vil have.

Det korte og det lange er altså; Giv din virksomhed et mere professionelt udtryk med en velproduceret video.

 

Recycling, cykling og upcycling: ProOwnedCycling hjuler derudaf!

Læs også: Recycling, cykling og upcycling: ProOwnedCycling hjuler derudaf!

ROOM får kapitalindsprøjtning og Bjarke Ingels i i advisory board

Læs også: ROOM får kapitalindsprøjtning og Bjarke Ingels i i advisory board