Connery

Intel promoverer Ray Tracing

Intel taler igen for et skift i måden vi laver grafik på

Intel er igen fremme og taler for et skift i måden der bliver lavet graik på. De taler naturligvis igen for at der skal skiftes over til en Ray Tracing metode frem for den aldrende Raster grafik.
Intel promoverer Ray Tracing
"We believe a new graphics architecture will deliver vastly better visual experiences because it will fundamentally break the barrier between today's raster-based pipelines and the best visual algorithms," Udtaler Justin Rattner CTO for Intel. "Our long term vision is to move beyond raster graphics which will make today's GPU technology outmoded," afslutter han.

Intel forventes at frigive deres whitepaper på Larrabee chippen til august. Chippen og dokumentationen skal demostrere hvorfor Ray Tracing er en bedre løsning der producerer mere realistiske billeder i forhold til Raster pipelining.

Der er meget få data ude om Larrabee indtil videre, Den skal være lavet af adskillige x86 kerner, have en forenklet in-order pipeline og have ca. 100 nye instruktioner samt support for vektor processering i TFlop området.

Ud over at være lavet til Ray Tracing vil chippen også have support for OpenGL samt DirectX.

Ray Tracing er en beregnings intensiv metode der følger hvert enkelt lysstråle og dennes kollisioner med objekter. Hvor Raster er en metode der opdeler et billede i en masse små mangekanter (Polygoner), tegner og farver hver enkelt, der tilsamme så danner billede og lys.

Larrabee er tidligst på markedet i 2009 i følge Intel.

Uoficielle rygter vil vide at Larrabee vil være på 16 kerner med op til 4 samtidige tråde i hver kerne og vil have en 1024 bit hukommelseslinje.
ANNONCE
Del

Seneste nyt

Annonce