Vidste du?

Hyundais logo har en skjult betydning – og folk er først nu ved at opdage det

Hyundais ikoniske logo skjuler en hemmelig betydning

Hyundais logo har en skjult betydning – og folk er først nu ved at opdage det
Hyundai

Hyundais logo er mere end bare et stiliseret “H” – det viser faktisk en hemmelig besked, som mange først nu er ved at opdage. En ny viral video har afsløret, at logoet symboliserer to mennesker, der giver hinanden hånden – en sælger og en tilfreds kunde, der netop har afsluttet en handel.

Hyundais skjulte symbolik

Selvom det umiddelbart ligner et simpelt “H”, er logoet designet til at afspejle Hyundais brandværdier. Ifølge Hyundai selv er logoet en visuel repræsentation af tillid og partnerskab mellem virksomheden og kunderne.

Den sølvfarvede oval, der omgiver “H’et”, er heller ikke tilfældig. Den repræsenterer Hyundais globale rækkevidde, hvilket understreger mærkets ambitioner om international vækst.

Internettet reagerer: “Det er jo åbenlyst – hvordan har jeg aldrig set det før?”

Da en content creator delte afsløringen på TikTok, gik folk amok i kommentarfeltet:

  • “Jeg har altid troet, det bare var et hældende H!”
  • “Nu kan jeg ikke se andet end et håndtryk – det giver faktisk god mening.”
  • “Hyundai er bare Honda i kursiv – eller det troede jeg i hvert fald.”

Selvom nogle mener, at tolkningen er lidt søgt, bekræfter Hyundai selv symbolikken på deres officielle hjemmeside.

Hyundai betyder mere end bare et navn

Selve ordet “Hyundai” betyder “moderne” på koreansk, hvilket også afspejles i brandets slogan: “New Thinking. New Possibilities.” Så næste gang du ser en Hyundai på vejen, vil du måske ikke bare se et H – men et symbol på en succesfuld handel og global innovation.

Har du nogensinde lagt mærke til dette skjulte budskab i logoet?