Connery

Her er verdens 50 mest værdifulde modemærker

Et enkelt mærke repræsenterer Danmark

Det uafhængige valuation-bureau Brand Finance har netop frigivet deres rapport 'Apparel 50 2019', der lister de 50 mest værdifulde modebrands i verden. 

Her indtager Nike igen førstepladsen med en prissætning der er steget med hele 16% i forhold til sidste år, til en skyhøj værdi på 32.4 milliarder dollars. 

Ifølge Brand Finance skyldes den øgede værdi i Nike, at virksomheden har vækstet salg i både Kina, Europa, Mellemøsten og Afrika, mens diskussionsprovokerende rekalemkampagner som 'Just do it' med Colin Kaepernick og 'Dream Crazier' med Serena Williams også har hjulpet med at holde mærket top of mind. 

For at finde et dansk mærke blandt feltet, skal vi helt ned til en 35. plads, hvor Pandora alene repræsenterer Danmark, ti pladser lavere end sidste år. 

ANNONCE
  1. Nike
  2. Zara
  3. Adidas
  4. H&M
  5. Cartier
  6. Louis Vuitton
  7. Uniqlo
  8. Hermes
  9. Gucci
  10. Rolex
  11. Coach
  12. Victoria's Secret
  13. Christian Dior
  14. Tiffany & Co.
  15. Burberry
  16. Prada
  17. The North Face
  18. Omega
  19. Polo Ralph Lauren
  20. Ray-Ban
  21. Anta
  22. Chow Tai Fook
  23. Armani
  24. Puma
  25. Under Armour
  26. Michael Kors
  27. Old Navy
  28. Calvin Klein
  29. Levi's
  30. Moncler
  31. Bulgari
  32. Tommy Hilfiger
  33. GAP
  34. Pandora
  35. Primark
  36. Valentino
  37. Hugo Boss
  38. Bershka
  39. Yves Saint Laurent
  40. Skechers
  41. Swatch
  42. TAG Heuer
  43. Bottega Veneta
  44. Salvatore Ferragamo
  45. Massimo Dutti
  46. Converse
  47. Timberland
  48. American Eagle Outfitters
  49. Gildan
  50. Reebok
ANNONCE

Kilde: Brand Finance

Del

Seneste nyt

Annonce