Her er verdens 50 mest værdifulde modemærker
Et enkelt mærke repræsenterer Danmark
Det uafhængige valuation-bureau Brand Finance har netop frigivet deres rapport 'Apparel 50 2019', der lister de 50 mest værdifulde modebrands i verden.
Her indtager Nike igen førstepladsen med en prissætning der er steget med hele 16% i forhold til sidste år, til en skyhøj værdi på 32.4 milliarder dollars.
Ifølge Brand Finance skyldes den øgede værdi i Nike, at virksomheden har vækstet salg i både Kina, Europa, Mellemøsten og Afrika, mens diskussionsprovokerende rekalemkampagner som 'Just do it' med Colin Kaepernick og 'Dream Crazier' med Serena Williams også har hjulpet med at holde mærket top of mind.
For at finde et dansk mærke blandt feltet, skal vi helt ned til en 35. plads, hvor Pandora alene repræsenterer Danmark, ti pladser lavere end sidste år.
- Nike
- Zara
- Adidas
- H&M
- Cartier
- Louis Vuitton
- Uniqlo
- Hermes
- Gucci
- Rolex
- Coach
- Victoria's Secret
- Christian Dior
- Tiffany & Co.
- Burberry
- Prada
- The North Face
- Omega
- Polo Ralph Lauren
- Ray-Ban
- Anta
- Chow Tai Fook
- Armani
- Puma
- Under Armour
- Michael Kors
- Old Navy
- Calvin Klein
- Levi's
- Moncler
- Bulgari
- Tommy Hilfiger
- GAP
- Pandora
- Primark
- Valentino
- Hugo Boss
- Bershka
- Yves Saint Laurent
- Skechers
- Swatch
- TAG Heuer
- Bottega Veneta
- Salvatore Ferragamo
- Massimo Dutti
- Converse
- Timberland
- American Eagle Outfitters
- Gildan
- Reebok
Kilde: Brand Finance