Gameplay: Assassin's Creed Shadows lader dig spille som både Ninja og Samurai
Det næste store Open World Assassin's spil finder sted i det feudale Japan
Det er blot et par uger siden at Assassin's Creed Shadows blev afsløret for verden, og Ubisofts næste store satsning i spiluniverset vender tilbage til den store åbne verden, i modsætning til den seneste installation Assassin's Creed Mirage.
Shadows tyder på at samle op på den velkendte formel fra Origins, Odyssey og Valhalla - men denne gang i en bedre dokumenteret historisk periode, som betyder at historienørder vil have væsnetlig flere ting at stykke sammen, mens de møder personer som de formentlig kan genkende i navn og gerninger - i hvert fald til en hvis grad. Spillet starter i året 1579, 800 år efte begivenhederne i Valhalla og Mirage, 1500 år tidligere end begivenhederne i Origins og næsten 2000 år tidligere end i det oldgræske Odyssey.
Faktisk er det også akkurat senere end de tidligere spil Assassin's Creed, Assassin's Creed II, Brotherhood og Revelations - og det giver alt andet lige Ubisoft god mulighed for at væve mange historie-tråde sammen omkring historien i Japan.
I weekenden var det dog spillets primære gameplay der var i fokus, da spiludviklerne frenviste store bidder af gameplayet for det kommende spil - her blev det tydeliggjort at man som spiller løbende kan vælge at spille som enten den legendariske samurai Yasuke eller Assassin-Shinobien Naoe.
I udgangspunktet ligner det kommende spil hvad vi har set fra de seneste installationer i franchisen - om muligt i en lidt mere grafisk poleret version. Desuden bliver det også muligt at "bygge" sit eget Assassin-hideout i spillet, med en vis grad af cuztomisation indenfor spiluniversets rammer.
Tjek de nye videoklip herunder.
Assassin's Creed Shadows udkommer til PC og konsoller den 12. november 2024.