Connery

Gameplay: Assassin's Creed Shadows lader dig spille som både Ninja og Samurai

Det næste store Open World Assassin's spil finder sted i det feudale Japan

Det er blot et par uger siden at Assassin's Creed Shadows blev afsløret for verden, og Ubisofts næste store satsning i spiluniverset vender tilbage til den store åbne verden, i modsætning til den seneste installation Assassin's Creed Mirage. 

Shadows tyder på at samle op på den velkendte formel fra Origins, Odyssey og Valhalla - men denne gang i en bedre dokumenteret historisk periode, som betyder at historienørder vil have væsnetlig flere ting at stykke sammen, mens de møder personer som de formentlig kan genkende i navn og gerninger - i hvert fald til en hvis grad. Spillet starter i året 1579, 800 år efte begivenhederne i Valhalla og Mirage, 1500 år tidligere end begivenhederne i Origins og næsten 2000 år tidligere end i det oldgræske Odyssey. 

Faktisk er det også akkurat senere end de tidligere spil Assassin's Creed, Assassin's Creed II, Brotherhood og Revelations - og det giver alt andet lige Ubisoft god mulighed for at væve mange historie-tråde sammen omkring historien i Japan. 

I weekenden var det dog spillets primære gameplay der var i fokus, da spiludviklerne frenviste store bidder af gameplayet for det kommende spil - her blev det tydeliggjort at man som spiller løbende kan vælge at spille som enten den legendariske samurai Yasuke eller Assassin-Shinobien Naoe. 

I udgangspunktet ligner det kommende spil hvad vi har set fra de seneste installationer i franchisen - om muligt i en lidt mere grafisk poleret version. Desuden bliver det også muligt at "bygge" sit eget Assassin-hideout i spillet, med en vis grad af cuztomisation indenfor spiluniversets rammer. 

Tjek de nye videoklip herunder. 

Assassin's Creed Shadows udkommer til PC og konsoller den 12. november 2024. 

ANNONCE
AC Shadows Extended Gameplay
?si=cZa0d6uasYR-yA02
Del

Seneste nyt