Flying Lotus, den Grammy-vindende producer og filmskaber, er tilbage med en ny film, og denne gang sender han os langt ud i rummet – og direkte ind i et mareridt. Hans kommende sci-fi-horrorfilm, Ash, har netop fået sin første teaser-trailer, og hvis du havde håbet på noget roligt og afdæmpet, så må du nok tro om igen.
Læs også: Den absurde historie bag briten, der tog en selfie med en flykaprer
Et dødeligt mysterium på en fjern planet
I Ash vågner hovedpersonen Riya op på den mystiske planet af samme navn, kun for at opdage, at hendes besætning er blevet brutalt myrdet. Den eneste hjælp, der dukker op, er Brion, en mand med ukendte motiver, der vil redde hende – men kan hun stole på ham? Hvad der følger, er en blanding af psykologisk terror, voldsom overlevelseskamp og en konstant tvivl om, hvem der egentlig er fjenden.
Filmen har Eiza González (Baby Driver) i hovedrollen som Riya, mens Aaron Paul (Breaking Bad) spiller Brion. De får selskab af Iko Uwais (The Raid), Beulah Koale og Kate Elliott, hvilket antyder, at filmen også vil have en fysisk brutalitet, som Uwais er kendt for at levere.
Flying Lotus blander lyd, billeder og horror
Flying Lotus (Steven Ellison) er kendt for sin eksperimenterende tilgang til både musik og film, og Ash ser ikke ud til at være nogen undtagelse. Han både instruerer og leverer den originale score til filmen, hvilket betyder, at lydsiden bliver en lige så vigtig del af oplevelsen som de visuelle elementer.
I et interview afslørede Eiza González, at FlyLo’s musik havde en enorm indflydelse på optagelserne:
“Musik skaber en stemning. Den sætter dig op til det, der kommer. Og at have hans specifikke musik lavet sideløbende med filmen var utroligt hjælpsomt. Selv små detaljer, som hvilke instrumenter han ville fremhæve, ændrede hele stemningen – især for mig og Aaron, da vores dynamik er så intens og afgørende for filmen.”
Og hvis FlyLo’s tidligere filmprojekter siger noget om Ash, kan vi forvente voldsomme, surrealistiske og grænseoverskridende billeder, der skubber sci-fi-horror-genren i en ny retning. Hans første spillefilm, KUSO, er kendt for sin groteske, mareridtsagtige æstetik, og han har tidligere leveret et segment i V/H/S/99, hvor han demonstrerede sin flair for det makabre.