Film du IKKE burde have set i 2013 [Part 2 af 2]
Fiaskoerne fortsætter!
Vi fortsætter med 2. del af vores tilbageblik på de værste film i 2013!
The Host
Det er kun Stephanie Meyer, der med sine kærlighedsbøger kan forvandle en historie om alien-invasioner til et sønderdruknet, romantisk drama. Det ses tydeligt i filmatiseringen, hvor hele konceptet er alt for ’finpudset’ og pussenusset, og kærlighedseffekten i filmen føles ikke ægte, men derimod en kedelig klichébombe. Filmen træder vande i næsten 2 timer, indtil den tidligt forudsete slutning rammer skærmen – Twilight-wannabe..
The Host
Det er kun Stephanie Meyer, der med sine kærlighedsbøger kan forvandle en historie om alien-invasioner til et sønderdruknet, romantisk drama. Det ses tydeligt i filmatiseringen, hvor hele konceptet er alt for ’finpudset’ og pussenusset, og kærlighedseffekten i filmen føles ikke ægte, men derimod en kedelig klichébombe. Filmen træder vande i næsten 2 timer, indtil den tidligt forudsete slutning rammer skærmen – Twilight-wannabe..
Texas Chainsaw 3D
Hvad er der med det 3D? jeg synes personligt, at det fungerer optimalt til visse film, men 3D-rygtet er blevet så negativt på grund af de mange B-film, som forsøger at underholde ved at lave filmen i flere dimensioner – en lort der flyver ud i hovedet på dig, er stadig en lort! Texas-massakren er brugt alt for mange gange og konceptet er slidt ned til ukendelighed. Hold jer altid til 1974-udgaven, just saying.
Hvad er der med det 3D? jeg synes personligt, at det fungerer optimalt til visse film, men 3D-rygtet er blevet så negativt på grund af de mange B-film, som forsøger at underholde ved at lave filmen i flere dimensioner – en lort der flyver ud i hovedet på dig, er stadig en lort! Texas-massakren er brugt alt for mange gange og konceptet er slidt ned til ukendelighed. Hold jer altid til 1974-udgaven, just saying.
Planes
Pixars Cars 1 og 2 fungerede meget godt som underholdende fortællinger om livet for en racerbil, men når man blot klistrer vinger og en propel på automobilerne og kalder dem flyvemaskiner, kan man ikke forvente stor forskel i originaliteten. Konceptet lugter langt væk af pengefokus og selv de mindste børn vil føle sig snydt. Fy for en dårlig gentagelse, Pixar – fy!
Pixars Cars 1 og 2 fungerede meget godt som underholdende fortællinger om livet for en racerbil, men når man blot klistrer vinger og en propel på automobilerne og kalder dem flyvemaskiner, kan man ikke forvente stor forskel i originaliteten. Konceptet lugter langt væk af pengefokus og selv de mindste børn vil føle sig snydt. Fy for en dårlig gentagelse, Pixar – fy!
Identity Thief
Siden hvornår fortjener Melissa McCarthy så meget succes? Hun var sjov i Bridesmaids, ja – men derefter har hun kun virket som et komisk, uintelligent afbræk i forskellige film såsom The Hangover 3. Desuden er hun aktuel som en del af ’Anonyme Overspisere’ i serien, Mike & Molly – og har man først set den serie, så hader man hende resten af livet. Jason Bateman forsøger at hamle op med hendes intetsigende adfærd på det store lærred, men kan ikke redde filmen fra at blive en usjov klichefilm, som vandrer rundt i ’falde-på-halen’-komik og allerede brugte vittigheder.
Siden hvornår fortjener Melissa McCarthy så meget succes? Hun var sjov i Bridesmaids, ja – men derefter har hun kun virket som et komisk, uintelligent afbræk i forskellige film såsom The Hangover 3. Desuden er hun aktuel som en del af ’Anonyme Overspisere’ i serien, Mike & Molly – og har man først set den serie, så hader man hende resten af livet. Jason Bateman forsøger at hamle op med hendes intetsigende adfærd på det store lærred, men kan ikke redde filmen fra at blive en usjov klichefilm, som vandrer rundt i ’falde-på-halen’-komik og allerede brugte vittigheder.
Jobs
Et par glubske gribbe så sit snit til at tjene penge på den afdøde Steve Jobs, kort efter at han alt for tidligt mistede livet til kræften. Det resulterede i et fejlagtigt forsøg på at genskabe en succes som The Social Network, og på grund af det forhastede forløb blev filmen en fiasko. Manuskriptet blev slet ikke behandlet med den respekt og intelligens, som man forventer i en film om Jobs – og det er desuden alt for tidligt at lave en fortælling om hans liv. Og så duer Ashton Kutcher slet ikke til så seriøs en rolle!
Et par glubske gribbe så sit snit til at tjene penge på den afdøde Steve Jobs, kort efter at han alt for tidligt mistede livet til kræften. Det resulterede i et fejlagtigt forsøg på at genskabe en succes som The Social Network, og på grund af det forhastede forløb blev filmen en fiasko. Manuskriptet blev slet ikke behandlet med den respekt og intelligens, som man forventer i en film om Jobs – og det er desuden alt for tidligt at lave en fortælling om hans liv. Og så duer Ashton Kutcher slet ikke til så seriøs en rolle!
21 and over
Todd Phillips’ forsøg på at lave samme økonomiske succes som Project X blev mildest talt en dårlig fornøjelse, selv for elskere af drengerøvsfilm. Konceptet forsøger at skubbe grænser for pinlighederne, men grænserne bliver hele tiden holdt indenfor de allerede før set klichéer, og bromancen mellem de tre hovedroller minder alt for meget om The Hangover. Filmen ville måske fungere godt til en gang slemme tømmermænd, men så heller ikke mere.
Todd Phillips’ forsøg på at lave samme økonomiske succes som Project X blev mildest talt en dårlig fornøjelse, selv for elskere af drengerøvsfilm. Konceptet forsøger at skubbe grænser for pinlighederne, men grænserne bliver hele tiden holdt indenfor de allerede før set klichéer, og bromancen mellem de tre hovedroller minder alt for meget om The Hangover. Filmen ville måske fungere godt til en gang slemme tømmermænd, men så heller ikke mere.
The Last Stand
Arnold Schwarzenegger er kongen, men i denne film sejler han desværre rundt for alvor. Rollen som den afdankede sherif tager alt for meget pis på sig selv, og selve filmen eskalerer i et meget intetsigende tempo. Filmen har ikke rigtig noget reelt handlingsforløb, men spiller mest på det princip, at man skal grine af Schwarzes dialekt og one-liners. Heldigvis er hans niveau blevet noget større i de seneste film.
Arnold Schwarzenegger er kongen, men i denne film sejler han desværre rundt for alvor. Rollen som den afdankede sherif tager alt for meget pis på sig selv, og selve filmen eskalerer i et meget intetsigende tempo. Filmen har ikke rigtig noget reelt handlingsforløb, men spiller mest på det princip, at man skal grine af Schwarzes dialekt og one-liners. Heldigvis er hans niveau blevet noget større i de seneste film.