Connery

Ferraris nye Winnow-sponsor bunder i et samarbejde der går langt tilbage

Winnow er ikke bare Ferraris nye 'Win Now' mission

Ferrari holder måske ikke førstepladsen i denne sæsons F1, men de er trods alt stadig i toppen. 

Og hvor velmagtsdagene med Schumacher bag rattet, føles et stykke væk, kunne man godt forestille sig, at det nye logo med Winnow, er en del af Ferraris nye mission om at vinde løbet nu

Men faktisk er den et nyt sponsorat, der har rod i et lettere legendarisk partnerskab, for Ferrari.

ANNONCE
Mission Winnow - Ferraris nye Winnow-sponsor bunder i et samarbejde der går langt tilbage Mission Winnow

Formel 1 bliver stadigvæk mere og mere politisk korrekt, og i de seneste år har der blandt andet været issues med kvindelige trofæoverrækkere, og så er der en række sponsorer, der ikke længere må pryde bilerne. 

Nu har motorsport traditionelt set være kædet sammen med maskulint brandede laster som alkohol og tobak, og det er faktisk her, at Mission Winnow har sine rødder. 

Mission Winnow er nemlig et projekt, der er søsat af Philip Morris International, tobaksvirksomheden blandt den gamle Ferrari-sponsor Marlboro. 

Men hvor det ikke længere er ok at reklamere for cigaretter, er Mission Winnow en anden størrelse. 

Tobaksvirksomhederne lever talte dage, og før eller siden bliver cigaretter højst sandsynligt et fortidslevn. Philip Morris International er godt klar over dette, og selvom de i en variant kan ses som en virksomhed, der bærer på en - i vores øjne - belastet arv, poster de milliarder i udvikling af røgfrie tobaksalternativer, som eksempelvis det elektroniske tobakprodukt IQOS.

Om Mission Winnow, fortæller PMI, følgende:

“Through Mission Winnow we want to let the world know how we have changed, to share our pride in the transformation that the people of PMI have achieved, as well as our dedication to rigorous science and innovation that can lead to a better future,” said André Calantzopoulos, Chief Executive Officer of PMI.

We will use this global platform as a window into the new PMI and to challenge preconceptions, as we know there are many who may have doubts about us and our motivations. Our partnership with Scuderia Ferrari gives us the opportunity to build on many encouraging individual conversations with critics and supporters alike and reach out to a broad audience to engage at scale."

ANNONCE
Mission Winnow - Ferraris nye Winnow-sponsor bunder i et samarbejde der går langt tilbage Mission Winnow

Ordet 'winnow' er valgt, fordi det ifølge den genfødte sponsor perfekt beskriver rollen, som Philip Morris forsøger at indtage, i en røgfri fremtid. 

Originalt referer ordet 'winnow' til processen hvor frøskallerne fjernes fra korn, men er i dag mere generelt brugt til at beskrive separeringen af det unødvendige og udvindelsen af den gode kerne. 

“Mission Winnow is about how we are transforming as a company, what we believe in and the way we work to enable a better future. Scuderia Ferrari is the ideal partner for Mission Winnow because of the team’s passion for innovation and drive to constantly improve in the quest for victory,” sagde Miroslaw Zielinski, President Science & Innovation ved PMI.

Zielinski tilføjer: “We are launching Mission Winnow in the F1 circuit because motorsport fans understand there is no reverse gear in racing, only forward thinking and we believe they will want to share this vision.”

Så der har du det: Tobaksindustrien har nu fundet en ny vej ind verdens mest populære motorsport. Om det er frelst, fantastisk eller for meget, må være op til dig at beslutte.

ANNONCE
Del

Seneste nyt

Annonce