Connery

Færre reklamer ér muligt!

80 procent af danskerne vil gerne spole forbi reklamer

Ny undersøgelse viser, at danskerne drømmer om at spole forbi reklamerne og i stedet se deres yndlingsprogram, serie eller film uforstyrret. 52 procent ønsker endda at være helt uafhængig af tv-stationernes sendetider og i stedet selv bestemme, hvornår de vil se et program. Men kun 19 procent har anskaffet en harddisk DVD-optager, som gør dette muligt.  
ANNONCE
Færre reklamer ér muligt!
Hvis danskerne får deres ønsker opfyldt, så går de traditionelle tv-reklamer en svær tid i møde. Danskerne gider ikke se reklamer, og over 80 procent drømmer om at kunne spole forbi reklameblokkene. Det viser en ny undersøgelse foretaget af forbrugeranalyseinstituttet Cint på opfordring af Panasonic. Heller ikke sendetiderne er danskerne glade for at være underlagt, for også her svarer 52 procent, at de godt kunne ønske sig helt at være uafhængig af tv-stationernes sendetider og i stedet selv bestemme, hvornår de vil se et program.

'Resultaterne passer godt ind i en livsstil, der i stigende grad er præget af fleksibilitet, valgfrihed og 'on-demand' både i forhold til arbejdsliv, fritid og forbrug. Danskerne er vant til at vælge, og derfor vil de også gerne selv bestemme, hvornår de vil se fjernsyn, og hvilke ting de ikke vil se, og her står tv-reklamerne altså først for skud,' siger Jonas Eriksson, Nordisk produktchef for Panasonic DIGA.

Selvom det i dag er muligt både at spole, pause og se tv-programmer forskudt ved hjælp af en harddisk-optager, så er de fleste danskere ikke klar over dette. 80 procent af danskerne ved, at der findes DVD-optagere med harddisk, men 56 procent er usikre på eller tror ikke, at det er teknisk muligt, at disse DVD-optagere også kan spole og pause.  

'Når ønsket om at være uafhængig af både reklamer og tv-stationernes sendetider er så stort, så er det tankevækkende, at kun 19 procent af danskerne endnu har anskaffet sig en DVD-optager med harddisk. Svaret på danskernes ønsker findes allerede på markedet, og produkterne er efterhånden også kommet ned i et prisleje, hvor alle kan være med - derfor forventer vi virkelig, at dette er et område, som vil opleve stor vækst over det næste stykke tid,' siger siger Jonas Eriksson.

Der findes i dag et stort sortiment af harddisk-baserede DVD-optagere til forskellig pris og kvalitet. Panasonic står bag serien DIGA og modeller som DMR-EX87, der for nyligt vandt en EISA-pris for årets bedste DVD-optager.

Undersøgelsen, der blev foretaget blandt 534 respondenter fordelt over hele Danmark i september og oktober måned, peger på, at danskerne generelt er meget glade for kvaliteten af DVD-maskinerne på markedet. Således svarer 83 procent, at de er tilfredse eller meget tilfredse med billedkvaliteten, når de ser en DVD. Kendskabet til de nye DVD-formater spredes også stødt i disse dage, og således kender 34 procent det nye DVD-format Blu-Ray, mens 46 procent har hørt om HD DVD.
ANNONCE
Del

Seneste nyt

Annonce