Gear

Facebook går i flæsket på TikTok med lanceringen af Instagram Reels

Facebook går i flæsket på TikTok med lanceringen af Instagram Reels
Instagram Blog
Mikkel M. Vermeulen
Af Mikkel M. Vermeulen 5. august 2020

Facebook har for vane at lancere direkte konkurrerende tjenester, til populære platforme, som de ikke kan få lov til at købe. 

Det var den strategi, der søsatte det nu populære Instagram Stories, som tog konkurrencen op med Snapchat – og nu er Zuckerberg og co. klar med en konkurrent til Tiktok. Det hedder Instagram Reels.

 

Facebook har annonceret det nye tiltag i et blogindlæg, hvor Reels introduceres som en ny måde at skabe og opdage korte, underholdende videoer på Instagram. 

Reels lader brugere optager og redigere 15-sekunder lange multiklip-videoer, med mulighed for at tilføjes lyd og andre effekter. 

Reels bliver en integreret del af de øvrige Instagram-features, på linje med det knapt så populære IGTV. 

Instagram Reels
Instagram Reels

Facebook nævner intet om TikTok i deres indlæg, men det er tydeligvis her inspirationen er hentet. 

Det bliver interessant at se, hvordan de to tjenester performer mod hinanden – i en verden hvor TikTok ser ud til at blive opkøbt af Microsoft – og ikke banlyst i USA, som der tidligere har været udsigter til. 

 

 

Porsche Design lancerer eksklusiv espressomaskine: 911 enheder i samarbejde med La Marzocco

Læs også: Porsche Design lancerer eksklusiv espressomaskine: 911 enheder i samarbejde med La Marzocco

Intel Arc Battlemage-serien: Et budgetvenligt grafikkort-valg for gamere?

Læs også: Intel Arc Battlemage-serien: Et budgetvenligt grafikkort-valg for gamere?