Drengerøve 2 [Anmeldelse]

Plat, kedelig og ligegyldig er bare nogle af ordene der falder ind når man ser dette makværk.

United International Pictures - Drengerøve 2 [Anmeldelse] United International Pictures
Vennerne Lenny (Adam Sandler), Eric (Kevin James), Kurt (Chris Rock) og Marcus (David Spade) er atter tilbage med nye drengestreger. Hele sit liv har Lenny måtte lade sig underkue af diverse bøller, der har mobbet ham på den ene eller den anden måde. Nu er turen så også kommet til hans søn og Lenny er endeligt ved at få øjnene op for at, hvis han skal være et forbillede for sin søn, er han nødt til at træde i karakter og forsvarer sig selv, for at have en chance for at stoppe bøllerne.

Lenny beder derfor om hjælp hos vennerne, der desværre også selv er nogle tøsedrenge. Lenny må derfor ene og alene konfrontere sin nemesis Tommy Cavanaugh (Steve Austin), men pludseligt får han hjælp fra uventet side og så starter det helt store opgør mod byens bøller.
At kalde Grown Ups 2 pinlig er næsten for pænt et ord at bruge. Man kan da kun håbe, at den har været sjov at lave, så den i det mindste har haft et eller andet formål i denne verden. Adam Sandlers karriere må i den grad siges at været gået ned ad bakke de sidste 10 års tid, så kvaliteten af Grown Ups 2 kommer bestemt ikke som nogen overraskelse, men det er alligevel syndt at se så meget godt talent gå fuldkommen til spilde, som det gør her.
Det er lidt ironisk at en film, der har ordet ”drengerøv” i sin titel, kun får en drengerøvs faktor på 10%, men den fortjener vitterligt ikke mere end det. Filmen henvender sig et eller andet sted mere til 8-årige end noget andet publikum. De er nok den eneste aldersgruppe, der vil finde de endeløse platte vittigheder og prutte jokes sjove. Grown Ups 2 tangerer uden sammenligning til at blive årets værste film.
Drengerøvs faktor: 10%

Original titel: Grown Ups 2
Dansk titel: Drengerøve 2