Når du dropper ned fra en helikopter og ind i det nye Warzone 2.0, er der nogle signifikante ændringer i forhold til det tidligere Warzone. Vi har samlet dem her:
Hvordan får jeg Loadouts?
I det første Warzone var en populær taktik at klare contracts som recon og bounty, umiddelbart efter drop-in, for på den måde hurtigt at få penge til at købe et loadout fra shops – loadouts, som næsten er altafgørende for at kunne overleve i Warzone. Men der er ændret en del på tingene i Warzone 2.0
Der er essentielt tre måder at få loadouts på i Warzone 2.0:
Shops, Strongholds og globale loadout drops.
Global Loadout drops
Efter 2. circle collapse vil der falde loadout crates ned på tilfældige lokationer, og disse vil være tilgængelige for alle hold i spillet. Dem bliver der rift om, for det er først til mølle.
In other news….
Interrogation: En ny feature i Warzone 2.0
Hvis en fjende er knock-downed, har man nu mulighed for at "afpresse" dem for oplysninger. I praksis betyder det, at man får positionen på alle holdkammeraterne til den downede fjende. Ret handy, hvis man f.eks. er i en bygning hvor man ikke nødvendigvis kan se resten af fjenderne.
Circle Collapse
Modsat det første Warzone hvor mappet gradvist blev mindre og mindre, repræsenteret af en cirkel af gas, vil der nu være flere cirkler. Dette gør, at det ikke kun er den cirkel man befinder sig i, man skal tage hensyn til, for alle cirklerne vil til sidst i spillet samles til én lille cirkel. Er man et campersvin, er det muligt at ramme fjender i de andre cirkler, ved at bruge en sniper.
Proximity chat
Det vil være muligt at snakke med alle spillere, hvis man er tæt nok på. Det gælder også fjender. Det er altså ikke kun granater du skal forberede dig på, der kommer nok også nogle f-bombs og andre kreative tilråb her og der.
2v2-Gulag
Når man dør i Warzone 2.0 bliver man sendt i Gulag – det er der ikke noget nyt i. Men i denne Gulag, vil man blive parret op med én anden tilfældig død spiller, og skal så kæmpe mod 2 andre tilfældigt parrede spillere. Her bliver det vigtigt at bruge proximity chat til at kommunikere med sin Gulag-partner, og jeg tør ikke tænke på hvor legendariske nogle af de samtaler bliver, hvis nu det ikke lige går efter planen.
Fartøjer
Warzone 2.0 kommer til at have 8 landgående fartøjer (herunder en Hummer EV), 2 helikoptere, og 2 både (herunder en med et fastmonteret .50 cal våben). Det er nu muligt at skyde dækkene flade på biler, men samtidigt er det også muligt at reparere disse igen. Fartøjer skal bruge brændstof, så der i Warzone 2.0 altså risiko for, at man løber tør. Heldigvis kan man tanke på tankstationer rundt omkring i mappet, men det er nok en god idé lige at scanne området for fjender først. Oplagt område til bagholdsangreb.
Vand
Det bliver muligt at svømme under vandet og sejle ovenpå vandet, og med en flod som går tværs gennem mappet, giver det mange spændende muligheder.
Call of Duty Warzone 2.0 er gratis og åbner 16.november 2022 kl 19.00 dansk tid. Det er allerede nu muligt at downloade spillet, og det er nok også en god idé at gøre nu, da spillet fylder en del.
Se traileren for Warzone 2.0 her
Shops
Shops som hed Buy Stations i det første Warzone bliver anderledes i Warzone 2.0 – I Warzone kunne man købe loadouts fra disse, men i Warzone 2.0 bliver det kun dit primary weapon fra dit loadout, som du kan købe fra disse. Det vil sige du får dit primary weapon med dine valgte attachments, men altså ingen perks eller tactical equipment.
Equipment
Udover dit våben kan du købe gear som gas masks, armor og killstreaks. Dog vil der være et begrænset antal af disse ting, i hver respektive shop. Det vil sige, at når tågen kommer snigende sent i gamet, hvor man har mest brug for f.eks. en gas mask, kan det være at disse er udsolgt. Det giver et nyt element ift. hvordan og hvornår man skal bruge sine penge på equipment.
Buy back teammate
Det er stadig muligt at købe sine faldne holdkammerater tilbage, skulle det ske at de ikke klarer sig ud af Gulag, dette er der ingen ændringer på.
Strongholds og Blacksites
Noget nyt i Warzone 2.0 er Strongholds. Strongholds vil være spredt ud over mappet, efter det første circle collapse. Det første hold som kommer frem til et stronghold skal desarmere en bombe for at åbne op for stronghold. Når bomben er desarmeret og stronghold er åbent, kan alle andre hold også gå ind i Stronghold. Inde i Stronghold vil der være AI-fjender, som skal besejres. Når dette er gjort, får dit hold en loadout crate og midlertidig UAV omkring området, så der er mulighed for at komme ud af stronghold uden at blive overrasket af fjender fra alle sider.
Senere i spillet vil de mere farlige Black Sites blive tilgængelige. Det kræver en Black Site Key at komme ind i disse, denne nøgle får det første hold eller spiller, som besejrer et stronghold. Black Sites indeholder betydeligt sværere AI-fjender end stronghold, og ydermere en Juggernaut-boss (lyder skræmmende!). Besejrer man et black site, får man permanent UAV omkring området, legendary items, og et weapon blueprint. Et weapon blueprint gør, at du automatisk har adgang til alle attachment på det givne våben, uden at skulle level våbnet op.