Stil
De nye solbriller fra Messyweekend og Kronenbourg 1664 kan som sidegevinst skyde gang i din NFT-samling
Tjek de moderne ølbriller!
Ølbriller er nok ikke den helt rigtige betegnelse for det danske solbrillemærke MESSYWEEKENDs nye limited edition solbriller – men faktisk er Kronenbourg 1664 Blanc-øllen samarbejdspartner, så helt forkert er det ikke.
De nye limited edition solbriller er den oplagte sommersolbrille for dem der elsker 1664 Blancs ikoniske blå flaske – Messyweekend har nemlig overført den transparente blå farve til to af de mest populære solbrillemodeller – Bille og Downey.
1664 x Messyweekend solbrillerne produceres i et stærkt begrænset oplag på 300 nummererede eksemplarer af hver model.
Alle Messyweekend solbriller har i øvrigt fuld UV 400 beskyttelse (UVA+UVB)
NFT'er som golden tickets
Sammen med de lækre solbriller lancerers også 80 unikke NFT'er, digital kryptokunstværker – som fordeles som 'golden tickets' – altså tilfældigt – i sampak med de 300 solbriller.
Det strategiske og kreative bureau, Thinkhouse, har stået for udviklingen af NFT'erne, som baserer sig på 3. generations blockchain-teknologien NEAR, der både er mere progressiv og brugervenlig end 2. generationsteknologien, Ethereum. Til NFT'erne har man benyttet NEAR-blockchainen, der er mere ennergieffektiv end Bitcoin og Ethereum.
Det gør det muligt for alle og enhver at udnytte fordelene ved NFT'erne, hvis man er så heldig at finde en af dem i solbrillerne. For Carlsberg har det været vigtigt, at brugervenligheden var i top, da udviklingen af deres første NFT'er gik i gang.
NFT'erne kan tilgås gennem QR-koder, der altså gemmer sig blandt de 600 solbriller.
"Vi ville sikre os, at vores NFT'er kunne forstås og tilgås af alle – uanset kendskabsgraden til den forholdsvis nye teknologi," siger Amanda Lunding Smith, Brand Manager for 1664 i Carlsberg Danmark.
Limited Edition Solbrillerne fra Messyweekend blev lanceret 17. juni. Prisen er 700 kroner for et par. Læs mere på Messyweekend.dk