Alt det andet
Danske mænd og sexlegetøj hvordan står det til?
Gæsteskribent Sandra har gravet i statistikkerne hos Alor.dk
Det skal ikke være en hemmelighed, at danske mænd også handler sexlegetøj på nettet. Hos Alor.dk får vi rigtig mange bestillinger fra det mandlige køn, og derfor tænkte vi, at det kunne være sjovt at fortælle, hvad det helt præcis er, de danske mænd putter i indkøbskurven, når de køber sexlegetøj på nettet.
Vi ved alle sammen godt, at der er forskel på jyske og sjællandske mænd, hvad fx livsstil angår. Det der til gengæld kan overraske de fleste er, at de begge også handler vidt forskelligt ind, når det kommer til køb af sexlegetøj. Det bekræfter bl.a. vores salgstal fra de sidste 14 måneder.
Jyske mænd er frækkere
De mest eksperimenterende er kunderne i Jylland. Hvis man kigger på fordelingen af alt det sexlegetøj, der sælges til mænd, viser vores statistikker for 2013 og 2014 tydeligt, at jyske mænd foretrækker produkter indenfor analsex og stimulering af mandens prostata kontra mænd fra Sjælland, der er mere til onaniprodukter og sexdukker. Med andre ord er mænd vest for Storebælt mest fremme i skoene, når det gælder analsex. Fordelingen af analsex legetøj til mænd mellem jyderne og sjællænderne ligger på 59-41 %.
Sjællandske mænd elsker design
Vores statistikker viser yderligere, at Sjællandske mænd er nogle rigtige divaer, når det kommer til sexlegetøj, da de køber mange high-end produkter af høj kvalitet. En anden tendens der også stikker ud i vores statistikker er, at mænd fra Sjælland bruger flere penge per enkeltstående køb. De foretrækker typisk designede produkter, hvilket afspejler sig i vores indkøbskurv. Et kvalificeret bud er, at mænd på Sjælland har en højere indkomst. Særligt i Københavnsområdet.
Hvad mænd fra Jylland og mænd fra Sjælland har til fælles er, at det kendte bollefår af plastik er blevet skiftet ud med de mere ”avancerede” sexprodukter som butt plugs, penisringe og fleshlights. Efterspørgslen efter sexlegetøj til mænd – i vores shop – er steget de sidste 2 år med 14 %, hvilket har skabt et større marked for produkter, der udelukkende er fremstillet efter mænds behov.
Med andre ord ser fremtiden lys ud i forhold til, at det ikke længere skal være pinligt for manden at bestille sexlegetøj.
Gæsteskribent: Sandra Vestergård
Denne artikel er bragt i samarbejde med Alor.dk