Connery

Dagbog fra vestkysten

Er der virkelig så dødt ude ved de jyske kyster som rygterne går på?

Svaret er:

Hvad i helvede er det for et retarderet spørgsmål?

Kære dagbog,
I dagene 7-9. juni afholdte jyderne den årlige musikfestival, Haze over Haarum, for alle festglade mennesker i alle aldre. Haze festivalen i sig selv består af store campingområder og teltpladser, diverse boder, skydetelte, spilletelte og underholdninger samt en kæmpe musikplads til stor og lille scene.

Undertegnede kunne fejre sit tiende år i træk på festivalen og afholde et mindre jubilæum - og fandt derfor endnu en undskyldning for at drikke mig fuldstændigt i hegnet alle dage. Som inkarneret vestjyde har jeg ikke langt til festivalen, og det årlige event skal da spredes til folk, som ikke kender til det!

Men hvor er det så lige at denne festival bliver afholdt?
Så langt vest i Danmark, som du overhovedet kan komme:
Torsdag
Torsdag stod på en helvedes arbejdsdag, som på trods af kun 10 timers varighed føltes som en uge. Arbejdsdagen sluttede lidt over fire, og da der er ca. 55 km transporttid hjemad, var det ikke så fedt at tænke på, at man blev hentet af gutterne kl. fem. På mirakuløs vis fik Puntoen bragt mig hjem så jeg nåede et bad, tøjskift, indkøb, pakning og stadigvæk have fem minutter i overskud til dagens første øllebajer.

Efter en forfest med kolde drinks og greatest hits fra De Glade Sømænd steg stemningen højt i takt med at skyerne tillod solen at bryde frem på himmelen. Efter at have lagt bunden med sprut og hot-wings begav vi os over til festivalen. Teltet blev sat op og det mobile anlæg min mekanikerbuddy har arbejdet med de seneste par uger, bliver sat på max volumen og de svedigste hits banker ud over teltpladsen. Inden længe lokkede musikken folk hen til os som en flok damer om en sixpack, og festen gik for alvor i gang.
Mængden af mennesker på en torsdag var overvældende og stemningen bankede af sted i lejren. Flere folk havde allerede startet om onsdagen, og synet af unge nybegyndere i alkoholens verden godt på vej i hegnet, blandet med de garvede sprittere sørgede for underholdningen.

Med en omgang De Glade Sømænd live og en ordentlig skid på, gik der ikke lang tid før pengene slap op på grund af en fandens masse ’hot and sweet’-shots - så vi måtte gå tilbage til teltpladsen i fællesskab med en omgang kebabmix for at drikke videre i timevis, i fællesskab med andre festglade og revlstive unge mennesker, ind til festivalen langsomt sagde godnat for den dag.
Fredag
Morgendagen bød på overraskende mange tømmermænd, selvom vi havde besluttet os for at starte stille og roligt ud. Så lærer man på den hårde måde, at det er dumt at putte flere shotsrør i munden på samme tid og bunde. Det var dog ikke noget tre liter kakaomælk ikke kunne råde bod på, og vi startede dagen med en lunken morgenbajer og et par ækle sød lakridsshots. Der gik ikke længe før festhumøret var kommet på benene igen og efter en omgang vandpibe, skumle shots med ukendt indhold samt en omgang harboøre-sushi senere, var vi klar til at indtage festivalen igen.

Efter at en mekanisk tyr ikke mente, at det var nok jeg bare skulle falde af bæstet, men at jeg også  skulle smadres ned i jorden med hornene, haltede jeg afsted med de andre over til teltet, Midnatsluskeren, hvor Clemens bankede gang i festen. Med rungen i ørerne og hæse stemmer, bevægede vi os over til den store scene, hvor Zididada fyrede op for de lokale milfs, mens vi hurtigt besluttede os for at besøge afterskibaren istedet. Den store scene fører ud til en skovsti, hvor diverse boder og barer står klar til at imødekomme dine behov. DJ'en fyrede op for rytmerne i en ægte ski-lift, mens der blev hældt son of a bitches ned i halsen.
ANNONCE
Connery-babes var desværre ikke til stede på festivalen, så min kammerat, som går under navnet Fush, står model som Connery-dude til Haze.  - Dagbog fra vestkysten Connery-babes var desværre ikke til stede på festivalen, så min kammerat, som går under navnet Fush, står model som Connery-dude til Haze.
Dagbog fra vestkysten
Flere hundrede kroner og fire friskpresset appelsin-vodka-shots senere snøvlede vi over til L.O.C, som stod for festivalens fedeste koncertoplevelse! Gamle og nye hits sammen med nylavede remixes væltede festivalen fuldstændig bagover, og stemningen helt foran ved scenen var federe end nogensinde. Solen var for alvor brændt igennem - og så bliver man jo tørstig. DAD’s rocknumre skal man jo også synge med på, og mere øl skulle der til de hæsefremkaldende råbesange. Flere timers massiv druk senere byder en skadet Kato i kørestol op til fest, og viser Danmark hvor hårdfør en rigtig jyde er.

Derfra er hukommelsen lidt tåget indtil tømmermændene ankommer en regnende lørdag morgen…
Lørdag
En af mine kammerater synes i en brandert om torsdagen, at det var sjovt at købe et gammelt, røvgrimt billede af et skib, som han fik for sølle 15 kr. Anyways, efter en godmorgenbajer lørdag morgen skulle en anden ven forsøge at prutte prisen ned på et af de større billeder og en radiator for morskabens skyld, men denne gang var det knapt så nemt. Da sælgeren fik at vide, at min ven fik billedet for kun 15 kr. blev han fuldstændig grå i fjæset. Han sagde ingenting, indtil han gik ind i teltet og råbte: ”hvem fanden har solgt billedet til den pris!?” Det viste sig at han ikke selv var til stede under handelen og at en kunstsamler pt. ledte overalt efter billedet. Det var åbenbart flere tusinde kr. værd!

Vi så straks dollartegn for øjnene og løb op i teltet bare for at finde ud af, at det var blevet stjålet.. god fucking damn! Billedet havde stået fremme på anlægget hver eneste dag uden problemer og var endda stadig i teltet selv samme morgen, men nu var den væk. Selv var jeg mere træt af at mine Carlsberg var væk, så jeg listede mig et par Mokai fra min sørgende vens lager og satte gang i festen igen. Regnen pissede ned og nu var vi fuldstændig ligeglade. En eller anden fik den smarte ide, at vi skulle spille fodbold og velvilligt rejste jeg mig fra stolen. Det blev til et hulk-agtigt spark i luften efterfulgt af en hurtig nedkastning på jorden, da bolden fløj langt op i luften og ramte en fyr lige i smasken. Slam! Kigger hurtigt op og ser, at det bare er en konfi-knægt. No worries.
Dagbog fra vestkysten
Den obligatoriske kebab-mix til aftensmad foregår under restaurant-teltets ly, mens Danmark gennemsmadrer Holland på storskærm. Festlighederne steg i graderne under Danmarks sejr, og fortsatte uafbrudt til både Joey Moes fede optræden såvel som Alphabeat på den store scene.
Aftenen stak fuldstændigt af, da Svenstrup og Vendelboe smed de vildeste beats ud over DJ-pulten og fik hele teltet til at koge. Epic! På fornem vis blev aftenen afsluttet med lidt Aqua i baggrunden og nogle friturestegte donuts. Damn!

Søndag morgen? Ingen kommentarer.
Dagbog fra vestkysten
Så skulle du smutte forbi Vestjylland til næste år, så gør dig selv den tjeneste at sætte kryds i kalenderen den 2. weekend i juni. Så får du en festivaloplevelse udover det sædvanlige!

Haze over Haarum!
- ses næste år, bitches! - Dagbog fra vestkysten - ses næste år, bitches!