Connery

Carlsberg x Wulffmorgenthaler

Knapper du ville ønske virkede i virkeligheden

Sådan ser Wulffmorgenthalers bud på en fortrydelses-"pille" ud - Carlsberg x Wulffmorgenthaler Sådan ser Wulffmorgenthalers bud på en fortrydelses-"pille" ud
Carlsberg x Wulffmorgenthaler
"Undo, delete, fast forward, mute og esc" alle er navne på knapper der ville være ret behændige, hvis de også kunne gøre disse funktioner i dit virkelige liv - især hvis man har fået for mange af de grønne. 

I april skifter Carlsberg-flaskerne udseende i en periode. Som en del af konceptet "Stand Out" får en række kunstnere og designere lov til at udsmykke flasken med deres bud på en øl-etiket.
Wulffmorgenthaler har lavet et bud der hedder "Knapper du ville ønske virkede i virkeligheden", og falder under deres Truth Facts-idéer, vi blandt andet kender fra HeltNormalt.dk

 I første omgang havde WulffMorgenthaler en ide om at lave flasken om til et hjemmelavet termometer – eller et alcometer. Det endte dog med at blive de velkendte computerknapper, som mange af os rører ved til hverdag. Og WulffMorgenthaler er selvantændelige af eufori:
 
"Wulffmorgenthaler er stolte af vores designede Carlsberg flaske! At være valgt foran så store navne som Picasso, Gud, Hello Kitty og Stig Tøfting, er en kæmpe ære. Vi forventer at en to-tre fans vil opkøbe flaskerne og sælge dem med stor gevinst, når vi er døde og borte, formentligt vil disse fremsynede fans tjene flere penge end vi nogensinde har gjort. Vi kan mærke vi allerede er bitre på dem, grådig r........!,” siger den satiriske duo i kor.


...du kan også se buddet fra Han Kjøbenhavn i galleriet, om hvilket de skriver:
Hos han kjøbenhavn sætter Jannik Wikkelsø Davidsen pris på, at Carlsberg er et kvalitetsprodukt og et internationalt respekteret brand: ”Vi er altid meget forsigtige med, hvilke samarbejder vi deltager i. Men vi har selv gode minder og historier knyttet til stunder med Carlsberg, så vi faldt for, at vi pludselig kunne få lov til at designe én af de flasker, som vi selv har stået med i hånden så mange gange,” siger han og fortsætter:
 
”Hele detailhandlen skriger i stærke farver for at råbe forbrugerne op. Den simple, æstetiske tilgang er en del af vores DNA. Derfor er flasken med en håndtegnet illustration på en simpel baggrund i stedet for vi råber ”han kjøbenhavn” ind i hovedet på folk, som andre varer gør,” siger Jannik Wikkelsø Davidsen fra han kjøbenhavn. 
ANNONCE
Del

Seneste nyt

Annonce