Gaming
Call of Duty-stunt: Gigantiske supply crates dukkede op i storbyer verden over
Activision fejrede Verdansk-comeback i Warzone med et af de vildeste (gaming) PR-stunts i nyere tid.
å mestrer kunsten at skabe global hype som Activision. I dagene op til comebacket til den ikoniske Verdansk-map i Call of Duty: Warzone dukkede gigantiske supply crates op på gaderne i nogle af verdens største byer.
Fra Los Angeles og Chicago til Paris og London kunne forbipasserende få øje på enorme orange kasser, der lignede noget, der var løftet direkte ud af spillet. Kasserne fungerede både som blikfang og som en gigantisk nedtælling til Verdansk’s officielle genkomst den 3. april.
“Det var aldrig kun mappet. Det var de episke øjeblikke, der blev skabt der,” lød det fra Activision i forbindelse med lanceringen.
Foto: Activision Blizzard
Supply crates’ene blev strategisk placeret foran vartegn som Dolby Theatre i Hollywood, Chicago Tribune Tower, La Défense i Paris og langs Themsen i London. QR-koder på kasserne og budskabet #VerdanskReturns inviterede fans til at dele deres billeder på sociale medier – og det blev der gjort flittigt.
Foto: Activision Blizzard
Foto: Activision Blizzard
Verdansk er tilbage – større end nogensinde
Med Verdansk tilbage i Warzone kan spillere igen kaste sig ud i kampe på de klassiske steder, men denne gang med flere gameplay-forbedringer, optimerede POIs og frisket grafik. Kortet er rebygget fra bunden for at give den bedste Battle Royale-oplevelse til dato.
Samtidig har Activision sat strøm til nostalgien med en kampagne, hvor kendte ansigter som Declan Rice, Juan Soto og Nick Kyrgios fortæller om deres egne episke Warzone-øjeblikke – fortalt i farverige og bombastiske animationsvideoer.
Som optakt til lanceringen kunne spillere desuden få adgang til Call of Duty: Black Ops 6 Season 03 multiplayer og zombies via et 24-timers gratis event.