Connery

B&O Play - i øjenhøjde med nutiden

Bang og Olufsens lillebror.

Bang & Olufsen er en hæderkronet elektronikvirksomhed, der siden begyndelsen af 1925 har banet vejen for dansk design og ingeniørkunst, som kun få andre danske brands har formået. Med en velpoleret sans for detaljer og intelligent brugerdesign opnåede de gennem 80’erne og 90’erne prisværdig anerkendelse for innovation, design og ingeniørkunst og satte Struer på landkortet. Og Danmark på verdenskortet.

I den senere halvdel af 00’erne oplevede de dog kritik for manglende forståelse for innovationshastighed og prisniveau - delvist ansporet af finanskrisen, der begyndte i 2008. Der skulle tænkes i nye baner, hurtigt.

I dag er virksomheden på rette køl igen, og brandet står fortsat for det ypperste indenfor design af lyd og billede.

I kølvandet af de turbulente år blev der i 2012 udklækket et nyt æg: Den frække lillebror B&O Play.  

ANNONCE
B&O Play - i øjenhøjde med nutiden

“Gennem B&O PLAY vil vi bringe essensen af Bang & Olufsens værdier omkring design, performance og kvalitet til et nyt publikum.”

- lød det fra daværende direktør Tue Mantoni.

Resultatet blev et nyt, uafhængigt brand, der med fokus på design og kvalitet entrerede markedet i en anden prisgruppe end Bang & Olufsen.

Det åbnede pludselig op for en kæmpe målgruppe af kvalitets- og designbevidste unge, der drømte om at eje mærket selv, men som ikke var klar til at spille med i den høje prisklasse, man ellers havde lagt for dagen i Bang & Olufsen. Noget, der primært var muligt, fordi der kunne trækkes på erfaringer fra moderskibet.

Vi har talt med B&O Plays nuværende PR-manager for Norden, Allan Fatum::

ANNONCE
B&O Play - i øjenhøjde med nutiden

Vi ved, at kunderne har større fokus på kvalitet, både lyd og design, og vi er blandt de få på markedet, som har en livslang tradition for at arbejde med begge dele. Som søstervirksomhed til Bang & Olufsen trækker vi på 90 års viden om lyd, og vi har et tæt samarbejde med de dygtigste danske designere, som er med til at fortolke Bang & Olufsens værdier.”

B&O Play fokuserer på en dynamisk hverdag, hvor folk er på farten og ønsker mere mobilitet i hverdagen - uden at gå på kompromis med kvalitet og udtryk.

ANNONCE
B&O Play - i øjenhøjde med nutiden

Lanceringen af B&O Play har givet os det ene flotte produkt efter det andet i en lind strøm: Den bærbare Beolit 15-højttaler, den smukke serie af hovedtelefoner, der blev cementeret med BeoPlay H6 og senest den yderst populære on-the-go Bluetooth-højttaler BeoPlay A1. Bare for at nævne et par stykker.

B&O Play skiller sig ikke blot ud på prisen. Deres mission om altid at være aktuelle og i øjenhøjde med brugerne har bragt dem ind på en bane, der går hånd i hånd med modelandskab og popkultur. Det betyder blandt andet, at fans af brandet kan forvente at se nye limited editions af de mest populære produkter og spændende samarbejder med ligeværdige partnere. Det har blandt andet budt på collaborations med Pepsi, den brasilianske street artist Ricardo Akn, Balmain og senest i Supremes capsule collection. 

ANNONCE

Når vi spørger ind til, hvad der driver disse samarbejder, falder svaret således fra Allan:
”Collaborations er en kæmpe trend lige nu og har været det i nogle år. Det skyldes i høj grad tidsånden, hvor alt er åbent og flyder, og det giver en god mulighed for begge brands til at nå ud til en endnu større målgruppe. For B&O PLAY er det også en virkelig god mulighed for at lære af de brands, som vi selv ser op til. Vi har lige lanceret en Beoplay A2 sammen med Supreme, og det blev en kæmpe succes, fordi de netop har en helt anden tilgang til produktlanceringer, end vi har.”

Hvilken retning er B&O Play på vej i?
“Vi har fra start haft en klar vision om, at vi ikke skal være de største inden for vores område. Til gengæld vil vi gerne være det førende lifestyle audio-brand, og her er vi rigtig godt på vej. Der er en naturlig efterspørgsel efter vores produkter i mode og interiørmedier, og store brands ved, hvem vi er.”

Play on.

ANNONCE
B&O Play - i øjenhøjde med nutiden
Del

Seneste nyt