Connery

Audi e-tron S Sportback

Audis første elektriske S-model

Audis populære elbil e-tron, er en pæn bil, og som andre Audi-modeller med respekt for sig selv, er der selvfølgelig en S-model på vej. 

Audi kunne allerede i foråret afsløre, at de kommende S-modeller ville have heftige batterier i maven.

Nu har Audi så pillet camouflagen af de to modeller e-tron S og e-tron S Sportback, og resultatet kan du se i galleriet. 

ANNONCE
Audi e-tron S Sportback - Audi e-tron S Sportback Audi e-tron S Sportback
Audi e-tron S - Audi e-tron S Sportback Audi e-tron S

Begge modeller benytter tre elektriske motorer, hvoraf to opererer på bagakslen, det kombineres med intelligent styring af både firehjulstræk og moment - med fuldt variabel momentfordeling til bagakslen.

Sprinten: e-tron version 2.0

S-oplevelsen i Audierne handler blandt andet om fart, og på en e-tron S, betyder det en potent sprint-funktion i 'S-gearet'. 
S-gearet frigiver en 'full boost performance' i otte sekunder - 370 kW og 973 NM, kan rykke en standard sprint på på bare 4.5 sekunder og accelerationen stopper ved 210 km/t.

S-rækkevidde

Højspændingsbatteriet har en kapacitet på 95 kWh, og på en opladning kan e-tron S og e-tron S Sportback tilbagelægge henholdsvis 360 og 365 kilometer på en opladning, jf. WLTP-standarden. 

Hvornår?

De to elektriske S-modeller lanceres i Europa til efteråret 2020. Startprisen på det tyskemarked lyder på 93.800 euro for Audi e-tron S og 96.500 euro for Audi e-tron S Sportback. 

ANNONCE
Del

Seneste nyt