Connery

Audi benytter hybridteknologi i alle varianter af den nye A6

Ny direktørvogn for ALLE pengene

"Undskyld mig den herre, sidder de og savler?"

Det kan du bande på! Audi har nemlig løftet sløret for den nye generation af A6, og der er spændende ting på vej. 

For det første er vognen totalt gennmført med intelligente user-interfaces, i det nye MMI touch-response system:

MMI touch response-betjeningssystemet i den nye Audi A6 sætter nye standarder for intuitiv betjening og individualiseringsmuligheder i klassen. Med omfangsrige, intelligente individualiseringsmuligheder indstiller bilen sig efter føreren: I det fuldt digitale betjeningssystem udgør favoritknapper grundlaget for individuelle præferencer og stor komfort ved betjeningen. Op til syv forskellige førere kan gemme deres foretrukne indstillinger i individuelle brugerprofiler og fastlægge op til 400 forskellige parametre.

Den naturlige stemmebetjening gør den nye Audi A6 til en intelligent samtalepartner og rejseledsager: Den bearbejder spørgsmålene og kommandoerne på to måder: med data, som er lagret onboard, og – i forbindelse med MMI Navigation plus – desuden med den detaljerede viden fra clouden.

Betjeningssystemet MMI touch response med mærkbar og akustisk tilbagemelding kan betjenes intuitivt: Når fingeren udløser en funktion, hører og mærker brugeren et klik som bekræftelse. På det øverste display styrer føreren infotainmentsystemet, og hovedmenuen kan sammensættes efter brugerens ønsker som på en smartphone. Det nederste display bruges til klimaanlægget samt til komfortfunktionerne og til at skrive navigationsdestinationer på.

Førerassistentsystemer

Den nye A6 sætter nye standarder i direktørklassen med nye og finjusterede førerassistentsystemer, der sikrer endnu mere komfort, suverænitet og sikkerhed på både lange og korte køreture. Hertil hører parkpilot og garagepilot, som i løbet af året tilføjes til udstyrsprogrammet. De to assistentsystemer styrer selv Audi A6 ind i en parkeringsbås eller garage og ud igen. Inden det sker, kan føreren stige ud og aktivere og overvåge funktionen på sin smartphone via myAudi-appen. Parkpilot og garagepilot er en del af assistentpakken Parkering, som er en af tre assistentpakker. Assistentpakken City indeholder blandt andet den nye vejkrydsassistent, mens Assistentpakken Tour omfatter den adaptive kørselsassistent, der supplerer adaptive cruise control med lette styreindgreb for at holde bilen i vognbanen, samt effektivitetsassistenten, der understøtter en økonomisk kørestil.

Nå ja. Og så er alle motorer i den nye A6 blevet udstyret med noget, som Audi kalder "mildhybridteknologi". Det muliggør at A6 kan rulle med en standset motor, mellem 55 og 160 km/t. I den forbindelse samarbejder en remstartergenerator (RSG) med et litium-ion-batteri. Audi A6 kan rulle med standset motor mellem 55 og 160 km/t. Start-stop-funktionen kan aktiveres ved under 22 km/t, og genstarten af motoren ved stilstand sker forudseende. Ved deceleration genererer remstartergeneratoren en rekuperationseffekt på op til 12 kW. Ved reel kørsel reducerer MHEV-teknologien brændstofforbruget med op til 0,7 l pr. 100 km.

Drivlinjen

Fra lanceringen tilbyder Audi den nye A6 i en 55 TFSI og en 50 TDI. Benzinmotoren er en 3.0 TFSI, og V6-turbomotoren accelererer limousinen med 340 hk og et drejningsmoment på 500 Nm fra 0 til 100 km/t på 5,1 sek. 3.0 TDI med 286 hk og et drejningsmoment på 620 Nm byder på tilsvarende præstationer.

Den nye Audi A6 produceres på fabrikken i Neckarsulm og introduceres i Danmark til sommer 2018. De danske priser kendes endnu ikke.

ANNONCE
Del

Seneste nyt

Annonce