Gear
Apples julereklame anno 2018 er en pixar-inspireret animationsfilm
Og faktisk væsentligt mere seværdig end mange af de tidligere vi har set
Juletiden kommer nærmere og nærmere, og dermed også reklamer der spiller så hårdt som muligt, på det inderste følelsesvæsen i os alle.
Julen er super-fucking-kommerciel, men den handler også om familie, hygge og alt det andet.
Apple har traditionen tro lavet en jule-reklame, men årets udgave adskiller sig væsentligt fra tidligere. For det første er den animeret. Pixar-style, måske ikke helt på niveau, men hyggeligt.
Plottet følger en kreativ person, der udfører en eller anden form for arbejde på sin – MacBook Pro – som hun gemmer væk for omverdenen. Historien har selvføgelig en lykkelig krølle på halen. Og en fuldt optegnet kommerciel hovedkarakter – kreativ med hip type, der har plastret sin laptop til med stickers fra streetwearbrandet Supreme, Los Angeles Museet for moderne kunst MOCA, og et par andre stykker. Lidt crossbranding er vel altid godt.
Under alle omstændigheder, er det befriende med en julereklame der ikke er all jingle-bells og lykke. Det taler godt til mit mere juleskeptiske sind.
Share Your Gifts