Anmeldelse: Werewolves Within

Where wolf?

Werewolves Within - Trailer

Get Out (of Town)

Den sorte skovfoged Finn Wheeler (Sam Richardson) er knap nok ankommet til den kridhvide, provinsby Beaverfield, nær Canada, før galskaben begynder at melde sig. Beaverfields borgere er nemlig delt i to efter forretningsmanden Sam Parker (Wayne Duvall) har foreslået at grave et olierør ned, tværs gennem byen, hvilket vil betyde flere penge for nogle, men også ødelæggelse af Beaverfields skønne natur. Finn føler sig selv sagt som lidt af en outsider. Heldigvis møder han postbuddet Cecily Moore (Milana Vayntrub), som han hurtigt bliver venner med.

United International Pictures - Anmeldelse: Werewolves Within United International Pictures

The Thing much?

Stemingen forværres yderligere da en voldsom snestorm afskærmer borgerne fra omverdenen og fanger et dusin af dem på et hotel natten over. Alle disse hændelser bringer sindene yderligere i kog blandt borgerne som natten skrider frem og nååå ja! Jeg glemte lige at fortælle at en af dem tilsyneladende er en varulv. En Biden vælger måske? Get it? Biden… Bide… Bite… No? Okay…

Does not compute

Werewolves Within er baseret på et videospil, et godt gammeldags whodunit scenarie, hvor det går ud på at gætte, hvem af karaktererne der er morderen eller i dette tilfælde varulven. Filmen følger samme formular og fred være med det. Den er bestemt ikke den værste filmatisering af et spil der er blevet begået af Hollywood, men ikke desto mindre er filmen fuldkommen ideforladt.

Tandløs

Problemet opstår i filmens tone. Den er tydeligvis meget optaget af at være så politisk korrekt som overhoved muligt, hvilket gør humoren tandløs. Det samme gælder for gyset. I en film med ”Werewolves” i titlen forventer man som publikum at se nogle , men nej. Man må vente rigtig, rigtig lang tid, for at få nogle som helst form for varulve action og når det så kommer, skuffer det fælt. Filmen vil også gerne være hip som f.eks. . Derfor ender den med, hverken at særlig sjov eller særlig uhyggelig og er under alle omstændigheder ikke en biograf premiere værdi.

Drengerøvsfaktor: 20 %

Original titel: Werewolves Within

Land: USA, 2021

Instruktør: Josh Ruben

Medv.: Sam Richardson, Milana Vayntrub, George Basil, Sarah Burns, Michael Chernus, Catherine Curtin, Wayne Duvall, Harvey Guillén, Cheyenne Jackson, Rebecca Henderson, Michaela Watkins, Glenn Fleshler og Anni Krueger

Genre: Comedy/Horror

Spilletid: 97 min

Dansk bio premiere: 29. juli 2021