Anmeldelse: Venom: Let There Be Carnage

Venom er tilbage på det store lærred

Venom: Let There Be Carnage - Trailer

The Odd Couple

Den tidligere stjernereporter Eddie Brocks (Tom Hardy) liv blev vendt op og ned da rumvæsnet Venom inficerer hans krop. Venom er en temperamentsfuld ”herre” med en ustyrlig træng til at spise hjerner (og chokolade). Der er nu gået tre år siden de to smeltede sammen og selvom de skændes som et gammelt ægtepar, så har de alligevel fundet ud af at leve i symbiose. Dog har Brock måtte opgive det meste i sit liv, inkluderet hans forlovede Anne (Michelle Williams), men det er vel en lille pris at betale for at være superhelt, ville Venom i hvert fald nok mene. Brock er dog ikke helt enig.

SF Studios - Anmeldelse: Venom: Let There Be Carnage SF Studios

Natural Born Killers

Samtidigt sidder seriemorderen Cletus Kasady (Woody Harrelson) på dødsgangen. Han er er forelsket i mutanten Frances Barrison (Naomie Harris) og vil gøre alt for at slippe ud af fængslet. Kasady inviterer Brock til at skive en artikel om sig, men under interviewet bider Kasady Eddie i hånden og bliver inficeret med noget af Brocks Venom-blod. Dette giver Kasady superkræfter og pludselig er superskurken Carnage født og så må Brock og Venom sætte deres forskelligheder til side, for endnu en gang at redde verden fra et frygtindgydende monster.

The Hardy Boys

Venom (2018) blev ikke godt modtaget, hverken af anmeldere eller publikum, så der er lidt af et mysterium, hvorfor der nu er kommet en efterfølger til en film ingen gad at se. Når det så er sagt, så er Venom: Let There Be Carnage trodsalt en lille forbedring fra den forfærdelige etter. Tom Hardy, der efter min mening er fuldkommen fejlcastet i rollen, har selv har været med til at skrive historien og får mere friløb til at improviserer i samspillet mellem Brock og Venom og selvom dette ikke altid fungerer, er det klart det bedste ved denne film.

Serkis Freaks

Woody Harrelson nyder tydeligvis at spille stjernepsykopat og selvom han også gør det godt, så virker hans præstation en smule på rutinepræget. Hvor mange gange har vi efterhånden ikke set han som psykopat i diverse film? Kom nu Hollywood, det er tid til at ryste skurkeposen. Filmen er instrueret af Andy Serkis (ja, Gollum) der viste sig som en habil instruktør med dramaet Breathe fra 2017, men her formår han ikke rigtigt at løfte historien, der går lidt i tomgang hen over midten. Han gør, hvad han kan og til hans forsvar skal det siges, at der nok ikke er mange instruktører, der ville kunne redde denne omgang ”Box Office Venom”.

Drengerøvsfaktor: 60 %

Original titel: Venom: Let There Be Carnage

Land: USA/UK/Canada, 2021