Anmeldelse: Palm Springs

En ny dag truer, igen!

Palm Springs - Trailer
Palm Springs - Another World Entertainment - Anmeldelse: Palm Springs Palm Springs - Another World Entertainment

Say Hi to Your Mother for Me, Okay?

En af de vigtigste film, de sidste 30 år, må siges at være komedien Groundhog Day (1993) med Bill Murray i hovedrollen. Den films idé om en dag der gentager sig i én uendelighed, er nemlig blevet genbrugt af Hollywood i utallige film siden da. 50 First Dates, Happy Death Day, Edge of Tomorrow og Source Code for bare at nævne nogle få. Seneste skud på stammen er Palm Springs, der har SNL komikeren Andy Samberg og How I Met Your Mothers Cristin Milioti i hovedrollerne.

Time After Time

En af de sværeste ting her i livet, er at leve i nuet. Det finder bryllupsgæsterne Nyles (Andy Samberg) og Sarah (Cristin Milioti) ud af, da et jordskælv åbner en mystisk portal, der fanger dem i et uendelig tids-loop og gør, at de genoplever den samme dag og bryllup om og om igen.

Stuck with You

Nyles har for længst indfundet sig med situationen og benytter en hver given lejlighed til at sabotere brylluppet. Men Sarah, der gemmer på en grum hemmelighed, er desperat for at slippe ud af tidslommen. Langsomt begynder det umage par dog at udvikle følelser for hinanden og et dilemma indsniger sig - for hvad er livet værd, hvis hver dag blot er en gentagelse af dagen forinden?

In the Loop

Trods det idéforladte oplæg, fjollede plot og komplette mangel på romantik i en ”romantisk komedie”, lykkes det faktisk Palm Springs at fremstå ret så charmerende som volapyk’sk Sci-fi komedie. Der er masser af hverdagsfilosofiske pointer, men ingen dybere mening med galskaben. Spørgsmålet er: Hvorfor er filmen så, så fængende? Det er i samspillet mellem Samberg og Militoti, at filmen vinder på point. For selvom det aldrig har været et mere uinteressant romantisk par på det hvide lærred, så er det alligevel en uforklarlig fornøjelse at være i deres selskab. It must be something in the loop…

Original titel: Palm Springs

Land: USA/Hong Kong, 2020

Instruktør: Max Barbakow