Wonder Woman [Anmeldelse]

Er Wonder Woman DC’s bedste film til dato?

Wonder Woman - Trailer
Warner Bros. Pictures - Wonder Woman [Anmeldelse] Warner Bros. Pictures

The Wonder of You

Moduleret af ler af Hippolyta (Connie Nielsen) og bragt til live af den græske tordengud Zeus, vokser den lille Prinsesse Diana af Themyscira op på en hemmelig ø kun beboet af kvindelige krigere kaldet Amazonerne - uvidende om den skæbne der venter hende forude. Amazone kvinderne er skabt af Zeus til at bekæmpe krigsguden Ares og på den måde skabe fred på jorden. Diana (Gal Gadot) kommer derfor i træning hos sin tante Antiope (Robin Wright), mod moderens vilje, men det viser sig hurtigt, at Diana er en helt særlig Amazonekriger, der er skabt til noget stort.

Fly on the Wings of Love

En dag styrer et fly ned i havet udenfor øen og Diana redder piloten Steve (Chris Pine) fra druknedøden. I hælene på ham følger en flok nazister og Amazonekvinderne må i kamp. Steve fortæller de uvidne kvinder om 1. Verdenskrig, der raser på fulde drøn, og Diana er overbevist om, at Ares står bag, så hun beslutter sig for at drage i krig sammen med Steve og hans aparte venner.

Girl Power

Wonder Woman blev opfundet af den amerikanske psykolog William Moulton Marston og tegneren Harry G. Peter i 1941, og blev hurtigt en del af Justice League, som hun var med til at stifte. I 70’erne fik hun sin egen tv serie og en enkelt tvfilm i 1974, men trods mange forsøg er det først med denne film lykkedes at bringe karakteren op på det store lærred.

All You Need is Love

Feminismen vinder ind over alt og er nu også nået til superhelteuniverset. Wonder Woman er DC Comics svar på Marvels Captain America, og de to film minder da også en del om hinanden. Filmen om Wonder Woman er klart DCEU’s bedste film til dato, selvom det ikke siger så meget, men den er ujævn og føles for lang, og budskabet om at ”kærlighed overvinder alt ondt” synes outdated og komisk i vores tid.

Waiting for Gadot

Gudesmukke Gal Gadot er ikke frøken hvem-som-helst. Hun er forhenværende soldat ved den israelske hær og tidligere Miss Universe deltager. Hun er måske ikke den bedste skuespiller, men hendes udstråling og charme, kan ingen mand stå for, og gør, at hun er som skabt til rollen.

Drengerøvssfaktor og teknisk info:

Drengerøvsfaktor: 50%

Original titel: Wonder Woman