Connery

Vi overtager M!

En lille opdatering fra Redaktionen

Nej. Det er ikke den 1. april. 

Mange års sund konkurrence, blev i starten af oktober blæst af, da vi overtog det ikoniske M!

Vi gik forholdsvis stille med dørene, da vi havde mere end rigeligt at se til, med at få styr på en masse praktiske og tekniske sager, men den er god nok. I den seneste halvanden måned, har vi arbejdet benhårdt på at holde artikelflows kørende og skruen i vandet på begge sites, mens vi arbejder på at gøre klar til et afsindigt 2018. Vi skal tilspidse den redaktionelle profil på begge sites, og er i gang med at line det fedeste indhold op til begge sider. Det bliver stort. 

ANNONCE

"Såe. Slår I Connery.dk og M! sammen, eller hvad skal der ske?"

Det er det spørgsmål, jeg har fået mest, skarp forfulgt af: "Lancerer I printmagasinet igen?" (Det vender jeg tilbage til, på et senere tidspunkt)

Det korte svar: Nej. 

Det længere svar: Connery og M! har mange fællestræk, men de er også to forskellige medier. Og brands. Det er noget jeg sagtens kan respektere, og det gør jeg også.

M! er et legendarisk brand i det danske magasin-univers, og jeg har en enorm respekt, for det arbejde, som en pæn række af dygtige chefredaktører, journalister, kreative hoveder og marketingfolk har lagt i brandet gennem årene. 20 år, faktisk. 

Jeg var selv ivrig M!-læser i mine teenage-år, og det er ikke svært for mig at forstå, at samtlige danske mænd over 20 år, får et smil på læben, når de hører navnet. 

Siden jeg tog tøjlerne på Connery for et par år tilbage, har jeg ret bestemt styret det i en retning, hvor det kunne få lov at vokse, udvikle sig og få lov til at blive en smule mere moden, sammen med de trofaste læsere. På Connery har vi et godt fokus på teknologi, underholdning og et lækkert testunivers. Vi dykker også ned i forskellige feature-serier og selvom vi dyrker mandehørmen, er der også plads til at udforske mere tankevækkende emner. 

M! er synonym med drengerøv, og der bliver et fortsat fokus, og der bliver lagt et kæmpe arbejde, i at videreudvikle og løfte platformen, så vi kan trække den kække og bramfri stil, med i det næste årti, så også en knægt som min 18-årige lillebror, får øjnene op for det eventyrlige og underholdende univers, som M! har været, og med god vilje kan blive igen - og måske endda i endnu større stil. 

Når det er sagt, er der selvfølgelig synergier der skal udnyttes, og jeg glæder mig meget, til for alvor at rulle den nye strategi ud, i 2018. 

Mænd, unge som gamle, er meget mere end testosteronpumpede handyr, der kun tænker på at nedlægge damer (jo). Så lad os vise det. Lad os vise billedet af den komplekse drengerøv, der både elsker at slå sig løs med spil, sport og gode byture, men også overvejer sin færden på livets landevej, som går op i at blive klogere på tilværelsen, reflekterer over samfundet, afsøger personlig udvikling, karriere og alt hvad ungdommen ellers byder på, af formgivende oplevelser.

Dermed ikke sagt, at vi slår "baben" ihjel! Vi har brug for flere outlets, der hylder både den kvindelige og mandlige seksualitet, i et mediebillede der til stadighed bliver mere og mere nypuritanistisk og stramt, og manipulerende. Et mediebillede, der lever på ondskabsfulde sladderhistorier, en jantelovs-kultur og en nederdrægtig tilgang til at fremprovokere ærgerlige brugerreaktioner på sociale medier. 

I vores univers, skal der ikke bruges tarvelige overskrifter og skandale-sætninger, for at trække læsere til - med skadefro og fingerpegen til følge. 

Missionen er fortsat simpel: At give folk et smil i en travl hverdag og et grin, når det er mest tiltrængt. Noget at tænke over, når der er tid til den slags.

ANNONCE

Vi har brug for hjælp.

Jeg ser vores univers som et iværksætterforetagende. Vi er et lille tæt team, der er spredt over hele landet. Rasmus Krarup og jeg knokler fra vi står op, til vi går i seng..

Men heldigvis får vi god hjælp af Simone, Dennis, Dinko, Michael, praktikanterne og Connery OG's Anders og Jakob. 

Som sagt har vi knoklet røven ud af bukserne på det seneste, og er ved at planlægge 2018, og det er her at du, kære læser, kommer ind i billedet. Vi vil nemlig rigtig gerne have både feedback på historier, og tips til nye ting vi bør dække, eller gamle koncepter der skal støves af. Både ris og ros modtages i vidt udstrakte arme på [email protected]

Peace out homie. 

ANNONCE
Del

Seneste nyt

Annonce