Venus: Let's Talk About Sex [Anmeldelse]

CONNERY.DK giver:

5 ud af 6 ninjaer
Venus - Let's talk about sex - Trailer
Del videoen med dine venner
Dox Bio

Tilståelser fra pigeværelset

Breaking news: Kvinder tænker på sex! De tænker ikke blot på det, de har også lyst til det, de fantaserer om det, de dyrker det (nogle mere end andre selvfølgelig), de skammer sig over det, de kræver det og de elsker det fuldt ud på højde med mænd! Med udgangspunkt i deres egne seksuelle frustrationer og nysgerrighed, drager veninderne og filmskaberne Mette Carla Albrechtsen og Lea Glob ind i unge, danske kvinders seksuelle univers. Hvad der starter som en casting, bliver langsomt til en slags ”confession booth” og med disse tilståelser fra pigeværelset, bliver filmen pludseligt til et meget intimt og betagende portræt af kvindelig seksuel energi og identitet.

Dox Bio

Kvinde kend din krop

Der bliver ikke lagt fingre imellem, når kvinderne fortæller om alt fra incestfantasier, følelsen af orgasmer, antallet af sexpartnere, til grænseoverskridende lesbisk sex i en hængekøje. Det er råt, ægte, ærligt, sårbart og utroligt smukt. Venus er en vigtig film, der med tiden vil vinde anerkendelse på højde med bogen "Kvinde kend din krop" og så er den tilmed mere sexet og erotisk ladet end Fifty Shades-filmene.

Dox Bio

Let’s talk about sex

Drenge, mænd, brødre… Gør jer selv en tjeneste og se denne dokumentar. Udover at den er underholdende og nærmest føles som et forbudt sneak-peak ind i de allermest intime samtaler blandt kvinder, så er den også meget lærerig, betagende og ikke mindst bevægende. Jeg gik i hvert fald ud af biografen med større forståelse og værdsættelse af kvinder, deres kroppe og seksuelle væsen.

Drengerøvsfaktor: 6 %

Original titel: Venus

Alt. Titel: Venus – Let’s talk about sex