Connery

Super Bowl genistreg? Ford har lige brugt 15 millioner dollars, for at fortælle amerikanerne, at de ikke er et bilmærke

Not a car maker - a way of life

Jeg vil lige starte med at undskylde mine ramblings, med at klokken er halv to, natten til mandag. Men ikke desto mindre, synes jeg, at Ford har begået lidt af en genistreg, med deres Super Bowl reklamespot: Go Further. 

I spottet ser vi en række frustrerende situationer - ikke blot i trafikken, men flere steder i froskellige folks liv, hvor de sidder fast. I skiliften, under sportstræningen, under oprydningen, ja og i bilkøen osv. Og fokus på køretøjer dukker først op, i de sidste sekunder af reklamen, men det er ikke budskabet. Budskabet er affødt af Fords 'Go Further' slogan, der længe har været en del af virksomhedens filosofi - men i denne reklame får de på under 2 minutter, forklaret hvad missionen er: 

No one likes being stuck. That's why Ford is developing new ways to help you move through life. Faster. Easier. Better. Today and tomorrow we're going further. So you can. 

Og mens disse ord falder i ørerne på seerne, kører der ord som: Ride sharing, Electric Vehicles, Bike sharing, self-driving cars.. 

Det er fandme et af de mest Don Draper gennemtænkte stykker reklametekst, jeg længe har hørt. Kudos Ford!

ANNONCE
Go Further

Hjælp gerne med at score årets super bowl reklamer på en skala fra 1 - 5 (1 er elendig - 5 er fantastisk)

Del

Seneste nyt

Annonce