Sådan kommer du i militærform

Har du, hvad der skal til for at komme ind i Forsvaret?





27. januar, 2017 - kl. 10:19
Forfatter: Rasmus


Synes godt om Connery.dk

Del artiklen

Går du og pusler lidt med drømmen om en karriere inden for militæret, eller er du bare nysgerrig omkring, hvorvidt har evnerne til at være i den nødvendige form?

Nedenfor finder du en 7-trinsguide, som Forsvaret har skabt som hjælp til at danne sig et overblik over, hvor meget der egentlig skal til som adgangskrav for den fysiske del i militæret. Under øvelserne finder du også en niveauguide, hvor man mindst skal være på niveau 2 for at komme ind i militæret.

Game on!

LØB

Du skal kunne løbe 2400 m på 12 min. for at kunne bestå Forsvarets løbetest til officersuddannelserne eller blot til at komme i militærform.

 

 

 

 

RYG

Lig på maven på et forhøjet underlag. Forreste, øverste hoftefremspring placeres ca. to fingersbredder ud over kanten. Hænderne flettes på brystet.
Testen starter, når overkroppen løftes til vandret position. 

90 GRADER MAVE

Teststillingen indtages sådan, at der opnås 90 graders vinkel i knæ og hofte, mens hænderne flettes på maven.
Testen starter når teststillingen er indtaget.
Bemærk: Ryggen holdes ret med hovedet i lige forlængelse af kroppen, og brystet skydes frem under hele testen. 

TRÆK TIL BRYST

Udgangsstilling er hængende med strakte arme og strakt krop (hælene placeres på en skammel eller lignende således at kroppen hænger vandret). Afstanden mellem hænderne (tommelfinger til tommelfinger) er 45 cm. 
Et træk svarer til, at brystet føres til bom og tilbage til udgangsstilling (helt strakte arme).
Bemærk: Der arbejdes kontinuerligt uden pauser i udgangsstillingen. 

SIDEBRO HØJRE/VENSTRE

Albue og underarm placeres på gulvet, overarmen skal stå lodret. Fødderne placeres oven på hinanden. 
Testen starter, når hoften løftes og der er opnået en lige linje fra fødderne op gennem rygsøjlen og hovedet
Bemærk: Testen gentages til modsatte side. 

RYGBRO HØJRE/VENSTRE

Foden placeres i gulvet med fuld kontakt og det andet ben strakt langs gulvet. Hænderne flettes på brystet, således at albuerne ikke rører gulvet. 
Teststillingen indtages ved at løfte hoften op fra gulvet til begge knæ har samme højde og lårene er parallelle. Samtidig med at der opnås en ret linje fra fod på det strakte ben til skulder. 
Testen starter, når teststillingen er indtaget.
Bemærk: Testen gentages med modsatte ben. 

LUNGES

Udføres (med en belastning på 20 kg) som et fremfald (skridt) til forreste bens hæl er min. en håndsbredde (10 cm) foran bagerste bens knæ. Der knæles ned til bagerste bens knæ har en maks. afstand på en håndsbredde (10 cm) til gulvet. 
Under testen skal hoften holdes vandret, forreste knæ skal bevæge sig lige hen over foden, og ryggen skal holdes så lodret som muligt med et naturligt svaj.
Bemærk: En udførelse er ét fremfald på et ben og tilbage. Efter hvert fremfald skiftes ben. Gentagelserne udføres langsomt og kontinuerligt uden pausen. 

Om forfatteren
GÅ TIL PROFIL
RasmusFølg på:FacebookInstagram

Manden med fingeren på pulsen og et skarpt øje for en god historie, en ny trend eller de nyeste announcements i hverdagen og på det store lærred. 

[...læs mere]

Vil du skrive for os?

Synes godt om connery.dkDel artiklen

Nyeste artikler

Tilbage til toppen