Connery

Ny champagnetrend i det danske byliv

Veuve Clicquot bryder med traditionerne

Ny champagnetrend i det danske byliv

Det franske champagnehus Veuve Clicquot har været en del af det spirituøse marked siden 1772, og har i mange år været en fast del af champagnekulturen. Nu har firmaet forsøgt at videreudvikle på champagnens funktion i vores liv, så det ikke bare er en passende boblevand til nytårsaften eller sønnikes dimission.

Veuve Clicquot Rich er navnet, og tanken bag flasken er at få champagne til at passe ind i mere uofficielle rammer. For første gang er det en champagne, som SKAL serveres med is. Allerede her skiller champagnen vandene og gør op med tidligere ret strikse retningslinjer om, at champagne er en boblevand, der nydes, som den er. Rich kommer på banen med en interessant vinkling på den strikse mentalitet omkring champagne, og de mere åbne rammer gør markedet mere tilgængeligt for alt fra pensionisternes søndagsbrunch til unge teenagere på klubben.

Rich går ind på markedet med intentioner om at blive en del af ’mixologien’, som præger nattelivet med cocktails, drinks og lignende. Tilføjelsen af isterningerne ’åbner’ for smagen i lidt samme koncept som saftevand, hvor man her kan tilføje hvad som helst til champagnen. Ideen bag mærket er nemlig at komme ud på markedet med en forfriskende sommertrend, hvor fantasien sætter grænser for, hvad man vil putte i – vi var forbi deres releasesevent på Castenskiold i Århus, hvor vi fik prøvesmagt deres champagne med agurk.

ANNONCE
Ny champagnetrend i det danske byliv

Hånden på hjertet, så smagte det fremragende. Man kan godt som mand være lettere skeptisk over for lettere eksotiske ændringer på traditionerne, men den gør sig fantastisk som en sommerdrink på stranden eller ved en god weekendbrunch. Champagnen er mere sødlig og står i kontrast til den syrlige brut, man ofte får til kransekage eller andre søde sager. Denne champagne gør sig godt som en selvstændig oplevelse.

Konceptet er ikke et forsøg på at bryde traditionerne og forandre champagnebilledet, men derimod at nå ud til en større målgruppe og gøre champagnetrenden mere ’tilgængelig’ i hverdagen. Champagnen gør sig bedst med tilføjede ingredienser efter egen smag – de mere populære ingredienser er blandt andre agurk, grøn te, ananas, citronskal og lignende.

Veuve Clicquot vil være tilgængelige i begrænsede butikker og nogle få udvalgte natklubber i Jylland og københavn. 

ANNONCE
Del

Seneste nyt

Annonce