McDonald's logo har åbenbart en seksuel bagtanke for at tiltrække kunder

Så ved du hvorfor, hvis du altid bliver unormalt begejstret, når du kører forbi et McD-skilt





9. juli, 2017 - kl. 09:07
Forfatter: Simone Borup


Synes godt om Connery.dk

Del artiklen

Jeg må indrømme, at jeg aldrig har set andet end et m, når jeg i et kort øjeblik har kigget på MdDonald's logo, inden jeg spiser videre af mine pommes. Måske er det, fordi jeg ikke tænker på meget andet, når der er mad foran mig, men i hvert fald har jeg aldrig lagt mærke til, at logoet faktisk skulle ligne bryster.

Men det skal de åbenbart. Eller meningen er selvfølgelig stadig et m for McDonald's, men designkonsulent Louis Cheskin har også fundet, at logoet ligner et par nourishing mom boobs. 

Ja, den er god nok. Og ifølge Eric Schlosser, forfatteren bag "Fast Food Nation: The Dark Side of the All-American meal," ville McDonald's ændre logoet tilbage i 1960erne, men Cheskin benyttede sine psykologiske færdigheder til at overbevise dem om, at associationen til bryster ville hjælpe med at tiltrække kunder. 

Hvis vi skal gå lidt Freud på den, er der nok god grund til at tro, at McDonald's besluttede at beholde det traditionelle logo, fordi folk er styret af deres seksualdrift, og det gule m (eller de gule bryster) har været det kendte varemærke lige siden. 

Så hvis du altid bliver lidt for begejstret, når du kører forbi det gule m, så bare rolig - det er meningen med det hele! 

Om forfatteren
GÅ TIL PROFIL
Simone BorupFølg på:FacebookInstagram

Vil du skrive for os?

Synes godt om connery.dkDel artiklen

Nyeste artikler

Tilbage til toppen