L.O.C. - Sakrilegium [Anmeldelse]

L.O.C. er tilbage med nyt album - klar til at tage Danmark med storm.

L.O.C. - Sakrilegium [Anmeldelse]
Århus V’s local badboy Liam O’Connor er tilbage med nyt album efter lidt over et år siden sidste udgivelse. Sakrilegium er L.O.C.’s tredje album udgivet ved sit eget pladeselskab SelvGjortMillionærDrøm, som havde stor succes med Prestige, Paranoia, Persona Vol 1+2. Nogle vil mene, at han har tabt sin vej siden Cassiopeia, men hans seneste udgivelser er nærmere mindre gangsterflash og mere voksent kunstværk.

Albummet holder den stil, han satte med Libertiner, som også var gennemgående i de sidste to udgivelser, hvor lyrikken er steget i niveau, i takt med at Liam er blevet mere moden. Det overordnede indtryk af pladen passer ind i det dystre univers, som bliver understøttet af tunge beats med ordentlig smæk på trommerne og lede basgange.

Allerede nu ligger Sakrilegium nummer 1 på iTunes’ Top Album-liste, med både Marquis som nr. 8 og V.S.S.B nr. 56 over top sange for sig selv. Disse to skildrer også meget godt albummets gennemgående sound og tekstuelle udtryk. 1. Klasse ligger dog også med et klart potentiale til at blive populær med sit fremragende beat, fængende lyrik og er helt klart værd at kigge nærmere på. $ucce$ kan også regnes for at komme til at tage kegler. I nummeret personificeres succes som en maneater, ingen kan få fingre i, pånær Liam selv. En kritik af andre musikere og rappere kommer man sjælendt uden om på et rap-album. Dog har L.O.C. formået at gøre det mere classy og det fungerer.

Kunstner: L.O.C
Albumtitel: Sakrilegium
Label: SGMD
Release dato: 30. Jannuar 2014

L.O.C. - Sakrilegium [Anmeldelse]

Trackliste:

-        V.S.S.B                                      3:46
-        Rødt Lys                                   4:09
-        Min                                            3:04
-        Anneliese Michel                     3:27
-        Slumromantiker                       3:52
-        1. Klasse                                   3:19
-        Paradis Brænder                      3:43
-        Dit Hjerte                                   3:23
-        La Petite Mort                           3:13
-        $ucce$                                      3:22
-        Marquis                                     2:59
-        V.S.S.B II                                   2:20
-        Livet (Bonus)                           7:01

Sakrilegium er et velproduceret album der, ligesom de sidste tre plader, appellerer til et større publikum end hans første albums optil Cassiopeia. Brugen af forvrænget guitar, dirty synths og ikke mindst live trommer klæder Liams nye stil rigtig godt. Det er et mere råt album med en god balance, både dynamisk, instrumentalt og vokalt, der kan markere L.O.C.’s nok mest intense album til dato. Pladen kan hentes på iTunes eller på http://www.loc.nu