Iværksætterfokus: Watery

Daniel er 17 år, elitesvømmer og så han har netop startet sin egen virksomhed - igen



2. november, 2016 - kl. 11:06
Forfatter: Simone Borup


Synes godt om Connery.dk

Del artiklen

Hvis man vil have tingene gjort ordentligt, er man sommetider nødt til at gøre det selv. Den tanke fik 17-årige Daniel Johannesen og hans mentor Jesper Weltstrøm, da de begge syntes, der manglede et seriøst sted at købe badetøj og svømmeudstyr online. Åbenbart var der ikke langt fra tanke til handling, for 8 måneder senere stod han klar med sin nye webshop Watery.dk, som sælger svømmeudstyr og badetøj online til både konkurrencesvømmeren, motionssvømmeren og den nye svømmer.

Daniel er 17 år og HHX-studerende, og modsat mange andre unge mennesker i 2.G er det ikke kolde bajere og gymnasiefester, der får alt opmærksomheden, men derimod koldt vand og svømning. Daniel er nemlig elitesvømmer og træner otte gange om ugen. Og nå ja, så driver han da også lige en forretning ved siden af. Watery.dk gik i luften den 1. oktober, og allerede i løbet af den første weekend kom der over 20 ordrer.

"Det var en fuldstændig vanvittig følelse, jeg havde i kroppen, når jeg så den ene bestilling efter den anden gå igennem. Alle de timer alene nede på værelset kunne jeg lige pludselig se en belønning af. Det gav mig bare mod på så meget mere"

I starten var det meningen, at Daniel blot skulle sælge ét svømmemærke, men hurtigt fik han en plan om noget større, og pludselig havde han lavet leverandøraftaler med 8 forskellige mærker. Når Daniel bruger 20 timer om ugen på sin træning samt går i skole fra 08-15 i hverdagene, er det klart, at der ikke er meget tid tilovers. Men når man som Daniel har valgt at gå all in, må tiden findes andre steder.

"Min mor er virkelig ikke glad for det, men jeg får besvaret en del mails fra kunder og leverandører, mens undervisningen kører foran mig, ligesom min lillebror på 12 år er blevet pakkemester, når jeg ikke kan nå hjem mellem skole og svømning"

Det er da heller ikke for sjov, at Daniel ligger så meget tid i det, som han gør; han har nemlig store ambitioner for fremtiden: 

"Jeg ser watery.dk være markedsledende indenfor salg af svømmeudstyr og badetøj online indenfor to år, og så må tiden vise, hvad der skal ske derfra. Det ville heller ikke undre mig, hvis vi også var til stede i andre lande i Skandinavien til den tid"

Om forfatteren
GÅ TIL PROFIL
Simone BorupFølg på:FacebookInstagram

Vil du skrive for os?

Relaterede artikler
Synes godt om connery.dkDel artiklen

Nyeste artikler

Tilbage til toppen