Destiny [Anmeldelse]

Vi har haft en læser til at kigge nærmere på Destiny

Destiny [Anmeldelse]

Destiny

Destiny er et first person shooter spil der foregår i en fremtidig verden efter en god periode i menneskeheden der blev kaldt ”The Golden Age” . Plottet i spillet foregår i en perioden efter ”The Golden Age” hvor menneskeheden har koloniseret store dele af solsystemet, men noget gik galt og menneskeheden havner på randen af udryddelse. Det eneste der redder menneskeheden er en gigantisk kugle der kaldes ”The Traveller” som svæver over den sidste beboelige by på Jorden. På denne kugle opholder ”The Guardians” sig, som er jordens beskyttere, og det er en af disse der danner hovedpersonen i spillet.

Destiny [Anmeldelse]

Guardians

Guardians beskytter menneskeheden med deres specielle evner, der er drevet af en overnaturlig kraft der kaldes ”The Light”. Disse kræfter gør Guardians i stand til at have særlige evner der kan hjælpe dem i kamp. Der findes 3 klasser af guardians; Hunter, Warlock og Titan, der hver især har forskellige evner, der forbedres som man igennem spillet stiger i level.

Destiny [Anmeldelse]

Gameplay

Spillet er dannet gennem en online verden, hvor man gennem spillets handling møder andre spillere online, mens man udfører quests for at komme igennem spillet. Dette giver et godt aspekt i spillet fordi du har mulighed for at arbejde sammen med andre i løbet af spillet. Denne funktion fungerer klart bedst hvis spilleren danner et ”Fireteam” med 2 venner, således at man spiller 3 sammen igennem spillets udfordringer. Der hvor spillet halter lidt er mængden af tid det tager at lave side missioner. Disse missioner er nødvendige for at stige i level, da quests bliver sværere med tiden og derfor er meget mere svært, hvis man er i for lavt level.

Grafik

Selve den verden man befinder sig i i spillet er utroligt detaljeret, om så man befinder sig på jorden, i udgravede miner på månen eller på ukendte områder på Venus.

Rating

Spillet er et generelt underholdende spil, der har mulighed for at stjæle mange timer fra spilleren. Spillet er klart bedst hvis man spiller sammen med andre, men kan også sagtens spilles alene, da man ofte møder andre spillere uanset. Alt i alt et godt spil langt over middel, der dog kan være en smule for tidskrævende for at komme til at spille hovedmissionerne.