Connery

Adidas skyder skarpt mod Nike

“If you call yourself an athlete, create something.”

Cola vs Pepsi.

Playstation vs Xbox

Microsoft vs. Apple.

Nike vs Adidas (vs Under Armour)

Nogle brands har det med at skille vandene og skabe enormt dedikerede fanboys.
Og det er jo ingen hemmelighed, at vinderne i de ovennævnte kategorier naturligvis er Adidas, Faxe Kondi, Playstation og Google.

Langt sjovere end at se fanboys (og girls) skænder er, når virksomhederne skændes med hinanden.
Og i den seneste Adidas reklamer ser vi et fantastisk eksempel på det.

Et lille stik fra Adidas ses i sætningen "If you call yourself an athlete create something", hvor Nike er bygget om med grundtanken "If you have a body, you're an athlete.".
Udover det lægger reklamen fokus på originalitet og et ønske om at bringe nye og anerledes ting til spillet.

Hvorvidt det er nyt eller anderledes at vise en meget karikeret udgave af en sort mand i USA, som kaster håndtegn og hvis ansigt prydes at en skinnende par grillz, i en reklame for et sportsbrand er tvivlsomt... Men klart et interessant træk fra marketingafdelingen.

Så kommer spørgsmålet. 
Adidas eller Nike?

ANNONCE
Del

Seneste nyt

Annonce